• Anonym (Bo)

Vill säga att vi ska skiljas i dag

Vi har varit tillsammans i 25 år gifta i 22. Vår 20 åring har särskilda behov och har krävt mycket stöttning och vi har fått bråka ned samhället gör att han ska få det han behöver. I många år var vi i fas och kunde lyfta varandra när den ena var låg. Men de senaste åren har vi varit nere båda 2 och i dag har vi separata sovrum. Det är 2.5 år sedan vi var intima med varandra. Jag har alltid dragit det största lastet med allt som har med städ och tvätt mm. Sen vi flyttade till nuvarande bostad har han ex dammsugit 1 gång.
    Vi har haft en hel del sjukdomstillstånd under åren och nära anhöriga som gått bort som oxå påverkar allt.
    Förra året på en familje semester hände en incident mellan maken och 20 åringen som blev väldigt otrevlig. Allt eskalerade o han valde att dra. Jag satt där mitt emellan allt och alla. Vi pratade bråkade och enades om att vi tycker olika och lämnar det därhän. Maken kom tillbaka men valde att bete sig jätte konstigt. Arg och dur pratade inte med någon. Barnen som var med tyckte han var läskig. Det var som man såg åsk mol ett över hans huvud. Efter det har det fortsatt i samma tråkiga stämning. Han har brutit med hela min släkt som han varit super tajt med innan
     Vi har gått i terapi men jag tycker det blivit bärre
     Hans känslor fick så stor plats. Hsn ser fet som han är den som blivit utsatt gör mobbing. Jag sprang in i den berömda väggen förra året. Eller egentligen långt innan men kämpade på. Tyvärr dämpade jag mina känslor och ångest med alkohol. Min familj konfrontera mig om detta och det fick mig att tänka till. 4 v utan een droppe och inget sug. Jag tyckte vi hade ett bra samtal då men det är bara jag som ändrat mig
     Nu har jag ansvar för nåde hushållet trädgården och poolen. Djuren och barnen. Vi pratar inte med varandra alls. Han ligger o soffan och gör ingenting. Jag och äldsta var borta i 4 dagar som vi väntat på i 3 år. Han är sur när vi åker för att 20 åringen ska vara hemma med honom
     Jag går börja med att städa hela huset och ta hand om disken mm. När vi kommer hem.
    Nu orkar inte jag mer.
    Men tänker jag fel

• Svar på tråden Vill säga att vi ska skiljas i dag
  • Anonym (Livet är kort)

Nej du tänker helt rätt. Du har ETT liv. Ska du då ha det så där....?

• Miss Skywalker

Griniga gubbar orkar man inte med i längden..

• Anonym (masa ut kidsen)
    Miss Skywalker skrev 2022-07-19 16:05:49 följande:

Griniga gubbar orkar man inte med i längden..

nä, håller med..

men varför bor 20åringen hemma? och en ännu äldre?
    det går inte att försöka få ut dem ur huset?
  • Anonym (Bo)

20 åringen har särskilda behov och väntar på LSS boende de.
    Den äldre ska ut så fort det går. Inte så lätt med att hitta lägenhet som lönen räcker till

• Anonym (Livet är kort)
    Anonym (Bo) skrev 2022-07-19 16:56:39 följande:

20 åringen har särskilda behov och väntar på LSS boende de.
    Den äldre ska ut så fort det går. Inte så lätt med att hitta lägenhet som lönen räcker till

Då kanske hen får söka sig till en annan stad.
  • Emiz
    Anonym (Livet är kort) skrev 2022-07-19 17:03:32 följande:
    Då kanske hen får söka sig till en annan stad.
    Det är väl ganska vanligt att bo hemma när man är i 20 års åldern? Vad har barnen med saken att göra?
  • Anonym (Livet är kort)
    Emiz skrev 2022-07-19 17:21:36 följande:
    Det är väl ganska vanligt att bo hemma när man är i 20 års åldern? Vad har barnen med saken att göra?
    Det är ganska vanligt att flytta hemifrån när man är självförsörjande vuxen.
  • Emiz
    Anonym (Livet är kort) skrev 2022-07-19 17:26:47 följande:
    Det är ganska vanligt att flytta hemifrån när man är självförsörjande vuxen.
    Nää de e ganska vanligt med både och, kan se olika ut i olika familjer. Inte alltid lätt att flytta på stört med lägenhet etc. Alla familjer som de vill. Men vad har det med ts inlägg att göra om hennes sura gubbe?
  • Yllop

Det verkar inte som det finns något att rädda i denna relation.

• Anonym (Bo)

Tog upp diskussion om skilsmässa nu. Gick så där. Positivt var väl att vi kunde prata utan bråk. Men tror inte vi kom fram till något. Måste låta det landa i huvudet. Men det som slog mig nu är att han inte ku de erkänna att han gjort fel. Utan det är jag och min släkt som gjort alla fel. 
    Så det här kommer inte te gå att rädda  så länge han inte tar tag i sig själv. Kan inte bara skylla på att man mår dåligt. Gör nåt åt det

• Anonym (Livet är kort)
    Emiz skrev 2022-07-19 17:43:54 följande:
    Nää de e ganska vanligt med både och, kan se olika ut i olika familjer. Inte alltid lätt att flytta på stört med lägenhet etc. Alla familjer som de vill. Men vad har det med ts inlägg att göra om hennes sura gubbe?
    Och om ts barn vill flytta hemifrån så kanske hen får söka sig någon annanstans.

Fråga den som tog upp det? Eller släpp det?
  • Emiz
    Anonym (Livet är kort) skrev 2022-07-19 18:09:21 följande:
    Och om ts barn vill flytta hemifrån så kanske hen får söka sig någon annanstans.

Fråga den som tog upp det? Eller släpp det?
    Sry såg nu att det ej var du som tog upp det utan någon annan anonymDrömmer. Är ju ett helt annat ämne liksom
  • Anonym (masa ut kidsen)
    Emiz skrev 2022-07-19 18:22:42 följande:
    Sry såg nu att det ej var du som tog upp det utan någon annan anonym // Drömmer. Är ju ett helt annat ämne liksom
    det är många relationer som förändras till det bättre när kidsen flyttat. mindre hushållsarbete och ansvar generellt. och lss-boende låter ju förträffligt. tänker att ni föräldrar kanske är trötta p g a omsorg och det. (är själv i liknande sits, därför jag nämner det). 
Svar på tråden Vill säga att vi ska skiljas i dag