• Tue 19 Jul 2022 23:09
    1794 visningar
    4 svar
    4
    1794

    Inositol och rosenrot för att optimera ägglossning ?

    Hej. börjar bli Både väldigt ångestfylld och förtvivlad gällande våra graviditetsförsök. ännu ett negativt gravtest och vi går in i nionde eller tionde försöket med andra barnet.
    Jag har regelbunden ägglossning men har börjat fundera om jag inte har helt optimala och starka ägglossningar. Jag känner av den men jag får inte genomskinliga sekretflytningar utan mer som vitaktiga flytningar som är lite klibbiga. Jag minns att jag för några år sedan, i samband med att vi försökte med första barnet, hade genonskinliga klibbiga sekretflytningar. Är det möjligt att ägglossa men inte starkt och att det blivit sämre med åren? Kanske en dum fråga kanske men griper efter halmstrån. jag tänkte kanske prova rosenrot och inositol. någon som provat det trots regelbunden ägglossning ? känner inte igen mig i pco-symptomen och av den anledningen har jag inte velat prova inositol eller något sånt förrän nu. Kan jag börja med både eller ska jag börja med bara en?

    tacksam för svar 
  • Svar på tråden Inositol och rosenrot för att optimera ägglossning ?
  • Anonym (Jo)
    Tue 19 Jul 2022 23:37
    #1

    Äggen kan ju vara av sämre kvalitet iom att du är äldre. 
    jag har inte koll på vad de gör riktigt men har hört att bisolvon kan ge bättre flytningar, sök lite på det. Grapefrukt mellan mens och ÄL är ett Husmorsknep som jag inte vet om det funkar eller ej, men värt att testa kanske.:) 

  • Wed 20 Jul 2022 10:48
    #2
    Anonym (Jo) skrev 2022-07-19 23:37:59 följande:

    Äggen kan ju vara av sämre kvalitet iom att du är äldre. 
    jag har inte koll på vad de gör riktigt men har hört att bisolvon kan ge bättre flytningar, sök lite på det. Grapefrukt mellan mens och ÄL är ett Husmorsknep som jag inte vet om det funkar eller ej, men värt att testa kanske.:) 


    Tack för svar. Jo äggen kan ju vara sämre nu, men är fortfarande under 30 år så tänker att jag inte är för gammal iaf. 


    jag tog bisolvon förra cykeln, men då för att jag var förkyld. Tog det inkonsekvent och började inte på mensens första dag, som rekommenderat. funderar om jag ska prova det igen och även börja med inositol eller rosenrot. 

  • Anonym (Jo)
    Wed 20 Jul 2022 19:51
    #3

    Läs på ordentlig, är ju synd om du rubbar menscykeln och gör det svårare istället.

    ja är du under 30 bör det ju inte vara problem på äggen. :) 

  • Wed 20 Jul 2022 21:20
    #4

    Jag testar inositol nu. Har inte pco. Men har inte heller ägglossning sekret annars. Är på CD 10 och det är mer sekret och kunde idag bygga en bro på eftermiddagen. 
    Får se dom kommande dagarna om det fortsätter eller om de bara var en slump. 
    Rosenrot tänkte jag testa, men ser det är mest dom som har lång cyklus som det passar för. Dom som har tagit det med regelbunden mens har fått sin cyklus rubbad lite. Så jag har inte vågat testa det. men det är såklart inte alla som fått den rubbad. 
    Tog bisolvon, blev gravid men fick missfall. Bisolvon är slemlösande, tanken är väl att det ska bli mer lätt simmat för spermierna i sekretet. 

Svar på tråden Inositol och rosenrot för att optimera ägglossning ?