• LillyE

    Ägglossning D vitamin dos

    Läst att flera tar riktigt höga doser d vitamin kring ägglossning för att främja ägglossningen.

     Jenny Koos /Vulverinekoos hänvisar många till.

    Jag lyckas dock inte hitta vilken dos en bör ta!? 
    Samt när man ska ta den. Är de vid första ägglossningsymtom. 

    Så någon me svar på dessa frågor :)?

  • Svar på tråden Ägglossning D vitamin dos
  • Anonym (A)

    Det är som du sa Jenny Koos som förespråkar en stor D vitamin dos innan äl. Du kan söka på henne så får du fram hennes blogg och hennes sida på boon.tv. Där har hon olika webinar som man kan köpa och kolla på och bland annat ett om just D vitamin. Hur stor dos som ska tas är olika från person till person och därav ger hon inga direkta doser. Dock säger hon att en dos på 25000-50000 IE inte ska vara farligt för någon förutsatt man man tar det en till två gånger i månaden och inte äter D vitamin under resten av månaden. D vitaminet ska boosta ägget och gulkroppen så den blir stark. Att göra det typ dagen innan eller på äl dagen är kanske det optimala då man kan få tidigare äl om man boostar för tidigt. Det är väl i stort det som sammanfattar det hon förespråkar, men jag tycker du ska titta på hennes webinar för att få all info innan du ger din in på att testa det.

  • LillyE
    Anonym (A) skrev 2022-07-20 11:50:19 följande:

    Det är som du sa Jenny Koos som förespråkar en stor D vitamin dos innan äl. Du kan söka på henne så får du fram hennes blogg och hennes sida på boon.tv. Där har hon olika webinar som man kan köpa och kolla på och bland annat ett om just D vitamin. Hur stor dos som ska tas är olika från person till person och därav ger hon inga direkta doser. Dock säger hon att en dos på 25000-50000 IE inte ska vara farligt för någon förutsatt man man tar det en till två gånger i månaden och inte äter D vitamin under resten av månaden. D vitaminet ska boosta ägget och gulkroppen så den blir stark. Att göra det typ dagen innan eller på äl dagen är kanske det optimala då man kan få tidigare äl om man boostar för tidigt. Det är väl i stort det som sammanfattar det hon förespråkar, men jag tycker du ska titta på hennes webinar för att få all info innan du ger din in på att testa det.


    Tack snälla för ditt svar.
    Ska titta på webinar för få bättre koll.
  • Anonym (B)

    Jag har också kollat på Jennys webinar om D-vitamin och efter det tog jag en boost på 50000 IE vilket gav mig riktigt bra sekret, sånt där äggvite som alla pratar om, det var några månader sen. Har försökt få till det igen två senaste cyklerna men inte fått liknande. Ska denna gång testa ta 20000 IE om dagen i några dagar runt ÄL och se om det går bättre, efter tips från en bekant. Det blir ju en rejäl dos totalt men jag tar ju ej D-vitamin övriga dagar i månaden så det ska vara lugnt. 

Svar på tråden Ägglossning D vitamin dos