• Wed 20 Jul 2022 09:04
    1220 visningar
    4 svar
    4
    1220

    Utebliven mens trots ägglossning o inte gravid

    Försöker bli gravid med mitt andra barn sen några månader tillbaka. Hade glad gubbe på clearblue digitala ägglossningstest cykeldag 19 & 20. På bim-4 tog jag ett testa tidigt som var negativt. Dagarna gick och i förrgår skulle min mens kommit men den kom aldrig.. I förrgår på morgonen på bim+1 tog jag återigen graviditetstest som var negativa. Idag så har min mens fortfarande inte kommit och inget som tyder på att den är på gång (Bim +3) Jag har sedan tidigare ett barn som är 10 månader och fick tillbaka min mens redan när hon bara var några få veckor gammal och den har varit regelbunden sen dess. Aldrig hänt innan att min mens varit sen. Med första barnet fick jag tydliga plus på samma dag som mens var beräknad. Jag har hört att mensen kan utebli om man är ?skengravid? eller tror sig vara gravid så mensen uteblir. Kan det vara det som är anledningen till att mensen inte kommer? Eller kan det vara så att jag inte hade ägglossning fast jag fick positiva test två dagar i rad? (Låter dock konstigt för har alltid positiva ägglossningstest cykeldag 19 & 20, och det var likadant denna cykel!) Snälla hjälp mig, vad kan detta vara för konstigt? Någon som varit med om samma? Vad har det berott på?
  • Svar på tråden Utebliven mens trots ägglossning o inte gravid
  • Wed 20 Jul 2022 09:55
    #1

    Du är alltså på CD 37 ungefär nu?

    Positivt test garanterar inte att du har ÄL, den kan ha kommit senare eller inte alls. Mensen förskjuts iaf inte av trons kraft.

  • Wed 20 Jul 2022 11:25
    #2

    mortiscia80 - ja det stämmer, tror GD 36 eller 37.. 
    det verkar bara så konstigt att jag inte skulle haft äl på dag 19 o 20 när jag hade glad gubbe. de senaste tre cyklarna har jag också fått glad gubbe dag 19 o 20 och sen har mensen kommit 13-14 dagar efter det så det tyder ju på att äl har varit när det varit glad gubbe förut.. 
    tycker bara det känns så konstigt, hela cykeln känns konstig den här gången 

  • Wed 20 Jul 2022 11:35
    #3

    Bara för att du fått glad gubbe betyder det inte att ägget släppt. Den känner av stegring av LH-hormonet men betyder som sagt inte att du faktiskt ägglossat. 

  • Wed 20 Jul 2022 14:02
    #4
    Lisamalin skrev 2022-07-20 11:25:53 följande:

    mortiscia80 - ja det stämmer, tror GD 36 eller 37.. 
    det verkar bara så konstigt att jag inte skulle haft äl på dag 19 o 20 när jag hade glad gubbe. de senaste tre cyklarna har jag också fått glad gubbe dag 19 o 20 och sen har mensen kommit 13-14 dagar efter det så det tyder ju på att äl har varit när det varit glad gubbe förut.. 
    tycker bara det känns så konstigt, hela cykeln känns konstig den här gången 


    Positivt test betyder att ägglossningen är beräknad till ungefär ett dygn senare, men om du vore gravid så skulle du ev. kunna se utslag på stickan.

    Avvakta ett par dagar till och se om mensen kommer, eller ta ett nytt test.
Svar på tråden Utebliven mens trots ägglossning o inte gravid