• Jasmine000

    Gravid med fryst embryo- någon?

    Snart är det dags för oss att tina upp embryo som ska föras in i livmodern. Åh vad jag har en sett fram emot det här steget efter en lång och utmattande resa. Och nu när det närmar sig börjat jag bli mer allt orolig. Mina tankar snurrar och jag är främst orolig för risker som kan finnas med frysta embryo jämfört med färska. Finns det risker för sjukdomar och annat för barn som har varit i frysen tidigare? Ökar frysta embryon risken för andra komplikationer?Är det någon som har koll på det? Ni som har fått barn som varit frysta embryon, hur har eran erfarenhet varit? Tacksam för svar. 
  • Svar på tråden Gravid med fryst embryo- någon?
  • BuoBä

    Om det vore stora risker så skulle sjukvården inte frysa embryon. Just saying.
    Den största risken skulle jag säga är att embryot inte klarar upptiningen.

  • Jasmine000

    Tack för svar. Jag har läst en del tråkigheter så det är alltid trevligt att det gått bra för andra som har gått igenom det. hur gamla är dina frysbarn???

  • BuoBä

    Jag glömde säga att jag har ett barn efter FET. Hon låg i och för sig bara i frysen i en månad, men hon börjar snart skolan nu och är frisk och normalstörd.

    Eftersom ämnet kom upp har jag googlat och det enda jag hittar är att risken för att fostret blir "stort för tiden" ökar något, men att de inte vet om det beror på just nedfrysningen eller något annat. Mitt barn föddes 2 dagar före BF och var normalstort. 

  • Jasmine000

    Tack för att du delar med dig.


    Jag vet att man inte ska googla MEN jag gjorde det och då fick jag fram massa olika risker som säkert är minimala men i mitt huvud snurrar tankarna och blir katastrof. Så jag är verkligen tacksam att ni har skrivit och delat och med er av eran erfarenhet. 

  • Mummy Shark
    BuoBä skrev 2022-07-22 20:33:36 följande:

    Jag glömde säga att jag har ett barn efter FET. Hon låg i och för sig bara i frysen i en månad, men hon börjar snart skolan nu och är frisk och normalstörd.

    Eftersom ämnet kom upp har jag googlat och det enda jag hittar är att risken för att fostret blir "stort för tiden" ökar något, men att de inte vet om det beror på just nedfrysningen eller något annat. Mitt barn föddes 2 dagar före BF och var normalstort. 


    "Normalstörd"! SkrattandeHjärta
Svar på tråden Gravid med fryst embryo- någon?