• Honsomvill

    Barnens pappa gör illa barnen

    Känner så att jag sitter i kläm och inte vet vad jag ska ta mig till, samtidigt som jag antagligen faktiskt vet vad jag behöver göra.
    Mina barns pappa gör illa barnen 6 och 4 år. Idag kastade han en toffel i ögat på 6åringen. Han brukar dra dom i håret och nypa dom. Även agera med stark aggression och ska ha sönder saker. 


    Ett tag gick han hos relationsvåldscenter och under den tiden var allt lugnt men nu när han slutat urartar det igen. 


    vad ska jag ta mig till?

  • Svar på tråden Barnens pappa gör illa barnen
  • mammabitch

    Ja du har ju redan svarat på det.
    Lämna! Nu!
    Det finns faktiskt inga skäl som är tillräckligt starka för att inte göra det .

  • Magical

    Lämna, polisanmäl pappan för misshandel på barnen. Ta hjälp av socialtjänsten, kvinnojour och släkt/vänner som kan hjälpa er akut. 

  • Annispannis92

    Självklart bör man lämna. Men jag förstår att det finns en oro för hur barnen kommer ha det när de är själva hos pappan, så var inte så dömande mot ts förfan. Det ska faktiskt väldigt mycket till för att en förälder ska nekas umgänge med barnen. Och det är inte heller så himla enkelt, det pappan gör är såklart förkastligt och olagligt men det betyder inte nödvändigtvis att barnens bästa är att helt fråntas relationen med sin pappa.

    Ts bör som sagt lämna samt kontakta socialtjänsten och familjerätten för att få stöd i att skydda barnen från våld och lägga upp umgänge på ett så bra sätt som möjligt. 

  • Tow2Mater

    Vad säger han när du foreslår han fortsätter gå till relationsvåldscentret då det tydligen hjälpte honom?

  • Annispannis92

    Att skriva dömande kommentarer kommer inte hjälpa varken ts eller barnen. Hon skriver ju för råd och stöd, får man då elaka svar är det troligt att man bara slår ifrån sig. Om någon av er som svarat faktiskt bryr er om barnen bör ni tänka på hur ni skriver till en människa som faktiskt söker hjälp i en svår situation.

  • sacredheart

    Du har redan fått råd kring vad du ska göra.

    Jag skickar lite styrkekramar till dig för du är i en supertuff situation och även om svaret är enkelt vad du bör göra så känns kanske inte genomförandet lika enkelt.

    Ta hand om dig och dina barn

  • EnAnonumius
    Honsomvill skrev 2022-07-23 19:09:11 följande:
    Barnens pappa gör illa barnen

    Känner så att jag sitter i kläm och inte vet vad jag ska ta mig till, samtidigt som jag antagligen faktiskt vet vad jag behöver göra.
    Mina barns pappa gör illa barnen 6 och 4 år. Idag kastade han en toffel i ögat på 6åringen. Han brukar dra dom i håret och nypa dom. Även agera med stark aggression och ska ha sönder saker. 


    Ett tag gick han hos relationsvåldscenter och under den tiden var allt lugnt men nu när han slutat urartar det igen. 


    vad ska jag ta mig till?


    Du skriver ju att du samtidigt vet vad du skall göra..
    Gör du det, vet du verkligen vad du behöver göra, när du frågar på FL vad du skall ta dig till? 

    Det är enkelt.. Du skall lämna pappan och anmäla honom för barnmisshandel. Förälder har plikt och skyldighet att skydda sina barn. DÅ pappan beter sig som en skitstövel och misshandlar barne så får du ensamt sköta det jobbet och skydda barnen från pappan.

    Just nu så ger du (tyst) medgivande till att pappan får hålla på med barnmisshandel av era barn i och med att du stannar kvar.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Barnens pappa gör illa barnen