• LejonSa

    Vilken spelkonsol?

    Hej. 


    har en 5 och 7 åring. De älskar Just dance bland annat och 7 åringen har senaste tiden pratat en del om tv spel. Vi föräldrar har inte spelat mkt. Mer än nintendo super mario som små. Så vi är inte så insatta. 


    vilken konsol skulle ni rekommendera om man tänker att det är främst spel såsom just dance eller andra interaktiva spel som ska spelas? gärna något för hela familjen då vi vill göra det tillsammans med barnen. Vi tror inte de kommer sitta själva o spela så mkt (men vem vet!). 


    är det Nintendo Wii vi bör satsa på? Eller Switch? Vad är skillnaden? kan man spela ?klassiska? super mario på nån av dem (lite sugen är man ju nu när man tänker på tv spel). 


    nån som har input. :)

  • Svar på tråden Vilken spelkonsol?
  • callmepreggoornot

    Jag hade en liknande frågeställlning inklusive gillar Just Dance och efter mycket googlande fick jag inse att Switch var det bästa alternativet. Hade inte råd med det dock :P

  • LejonSa
    Shameless skrev 2022-07-25 00:14:01 följande:

    Nintendo switch helt klart 


    Tack! Ska kika på det lite närmre då. 


    har du den konsolen själv? köper man spelen till den fysiskt eller laddas de ner? tyckte jag såg något sånt (men minns ej vilken konsol det gällde) när jag googlat runt. 

  • LejonSa
    callmepreggoornot skrev 2022-07-25 00:27:28 följande:

    Jag hade en liknande frågeställlning inklusive gillar Just Dance och efter mycket googlande fick jag inse att Switch var det bästa alternativet. Hade inte råd med det dock :P


    Ska kika på det. vill ju inte lägga för mkt pengar egentligen då man inte ens vet om de faktiskt kommer utnyttja det. de är ju som sagt egentligen inga direkta spelkillar. Inte ens på padda spelar de spel egentligen. Men tänkte köpa det främst som något för hela familjen att göra tillsammans. 


     

  • callmepreggoornot
    LejonSa skrev 2022-07-25 07:24:03 följande:

    Ska kika på det. vill ju inte lägga för mkt pengar egentligen då man inte ens vet om de faktiskt kommer utnyttja det. de är ju som sagt egentligen inga direkta spelkillar. Inte ens på padda spelar de spel egentligen. Men tänkte köpa det främst som något för hela familjen att göra tillsammans. 


     


    Tror ni får se det mer som en investering som håller många år och där ni kan variera spel eftersom :) Är det verkligen inget för er går den att sälja vidare.
  • LejonSa
    callmepreggoornot skrev 2022-07-25 11:13:42 följande:
    Tror ni får se det mer som en investering som håller många år och där ni kan variera spel eftersom :) Är det verkligen inget för er går den att sälja vidare.

    Precis så jag tänkte också. Har nog landat i en switch ändå. 


    tack för input. 

Svar på tråden Vilken spelkonsol?