• Anonym (Sommarsol)

    Ett till barn i bonusfamilj?

    Bor sedan några år med kille och bonusbarn. Älskar min kille över allt annat och vi har det verkligen bra tillsammans. En stor klump i magen är att det inte har fungerat så bra som jag ville med bonusbarne. De är Så
    olika mina egna två barn som är lugna och harmoniska. Det är bråk, stoj och konflikter hela tiden som jag är så trött på. Killen verkar inte se det som ett problem utan Att de bara är levnadsglada och bejakat sig själva. Saken är
    nu att jag börjar tänka på om jag vill ha ett till barn?känner en stark längtan innan det är för sent åldersmässigt samtidigt som jag känner att jag kanske inte står ut med att det ska bli ännu mer kaosigt hemma Där jag ska behöva fly vardagen till Jobb och annat. Tänk om jag omedvetet tror att det ska bli jobbigt med ett eget till barn bara för att det fungerar sådär hemma just nu. Hur hade ni  tänkt? Nån som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Ett till barn i bonusfamilj?
  • Dexter dot com
    Anonym (Sommarsol) skrev 2022-07-24 15:49:23 följande:
    Ett till barn i bonusfamilj?

    Bor sedan några år med kille och bonusbarn. Älskar min kille över allt annat och vi har det verkligen bra tillsammans. En stor klump i magen är att det inte har fungerat så bra som jag ville med bonusbarne. De är Så
    olika mina egna två barn som är lugna och harmoniska. Det är bråk, stoj och konflikter hela tiden som jag är så trött på. Killen verkar inte se det som ett problem utan Att de bara är levnadsglada och bejakat sig själva. Saken är
    nu att jag börjar tänka på om jag vill ha ett till barn?känner en stark längtan innan det är för sent åldersmässigt samtidigt som jag känner att jag kanske inte står ut med att det ska bli ännu mer kaosigt hemma Där jag ska behöva fly vardagen till Jobb och annat. Tänk om jag omedvetet tror att det ska bli jobbigt med ett eget till barn bara för att det fungerar sådär hemma just nu. Hur hade ni  tänkt? Nån som har erfarenhet?


    Att skaffa barn med någon som inte har samma syn på barnuppfostran och tycker bråk & konflikter hela tiden är ok kan man bara leda till problem.
  • Anonym (Sommarsol)

    Spucks?alltid lika kul med dumförklaringar????

  • Anonym (S)

    Känns konstigt att du vill ha barn med en man som inte har samma syn på uppfostran som du har. Vill du ha ännu mera kaos i ditt liv? Skaffar du ett barn med honom så kommer hans slappa uppfostran att gälla om ni skiljer er. Vill du det? 

  • Tow2Mater

    Ett barn till blir ju onekligen mer kaos, det är ett faktum.
    Hans gener ger livligare barn, dina lugnare. Du har en 50/50 chans där.

  • Anonym (Nina)

    Varför ska ni skaffa barn om ni inte ens har en liknande syn på barnuppfostran..? 

  • Anonym (herregud)

    Men snälla nån, ta dig en titt i trådarna här i styvbarnsforumet så inser du snabbt att det är stor risk att situationen blir ännu värre om den är jobbig redan nu.

  • Anonym (herregud)
    Anonym (Nina) skrev 2022-07-25 13:53:56 följande:

    Varför ska ni skaffa barn om ni inte ens har en liknande syn på barnuppfostran..? 


    Det undrar jag också.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Nina) skrev 2022-07-25 13:53:56 följande:

    Varför ska ni skaffa barn om ni inte ens har en liknande syn på barnuppfostran..? 


    TS pratar ju dock inte om att hon vill ha ett barn med partnern, utan främst att hon vill ha ett till barn innan hon blir för gammal. Känns som en typisk grej här på FL. Att folk skiter i hur det blir för barnen, bara dom får de barn dom vill ha. 
  • Anonym (We did it)

    Det låter helt ärligt inte som de bästa förutsättningarna.  Du minns väl bevisligen och vilken påfrestning det är för även den starkaste av relationer. 

    Jag och min man hade tre barn var när vi träffades. Vi flätade samman familjerna och bildade storfamilj på heltid.  Det funkade långt över förväntan.  
    Var båda helt klara med barn,  och inga planer på gemensamma.   Men jag blev gravid trots preventivmedel 
    och efter några funderingar valde vi att behålla.  


    flera diskussioner om föräldraskap syskonrelationer arbetsfördelning oav?   Men vi valde att satsa och vår lilla ?Sjua? är helt underbar.  

    Men det är inte lätt,  dels att ha tonåringar och bebis samtidigt.   Dels att få vardagen att rulla.   Vi hade mkt ?gratis?  form av förstående medföräldrar,  fungerande storfamiljsliv,  ekonomIska muskler att köpa villa stor nog för 9 pers i Sthlmsregionen osv. 


    Men längtar du efter ett barn kommer inte känslorna försvinna.   Lycka till

Svar på tråden Ett till barn i bonusfamilj?