• Carron391121

    Fått klåda av hudkräm från ÖoB

    Någon mer som gjort det dumma valet att köpa hudkräm på ÖoB och sen fått klåda av den? 


    Jag köpte där ifrån och ni kliar det så jag knappt vet var jag ska ta vägen....
    trodde att det kanske kunde va skabb först, men det kommer inte så plötsligt, kliar bara på armarna och benen KONSTANT!

    Någon som vet någon lindrande kräm eller hur länge hudkräm finns kvar i kroppen och hur länge jag måste stå ut med detta....

  • Svar på tråden Fått klåda av hudkräm från ÖoB
  • EnAnonumius
    Carron391121 skrev 2022-07-25 10:51:57 följande:
    Fått klåda av hudkräm från ÖoB

    Någon mer som gjort det dumma valet att köpa hudkräm på ÖoB och sen fått klåda av den? 


    Jag köpte där ifrån och ni kliar det så jag knappt vet var jag ska ta vägen....
    trodde att det kanske kunde va skabb först, men det kommer inte så plötsligt, kliar bara på armarna och benen KONSTANT!

    Någon som vet någon lindrande kräm eller hur länge hudkräm finns kvar i kroppen och hur länge jag måste stå ut med detta....


    Oj, vad mycket info... "Hudkräm från ÖoB"...
    Inget ord om vilket märke hudkrämen hade.

     


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • BeautifulLiz
    Carron391121 skrev 2022-07-25 10:55:23 följande:

    Tusen tack för snabbt svar.. kan du tipsa om några bra allergitabletter ? 


    Jag brukar köpa Loratadin, men det finns ju en uppsjö av olika märken.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Carron391121

    Jag hittade Tavegyl här hemma, står det ska hjälpa till att lindra klåda, så får hoppas på att det funkar, annars får jag åka till läkaren och kolla detta.. 

    åter igen tack för svar !

  • callmepreggoornot

    Allergitabletter finns på valfritt apotek där de kan råda dig.


    Vi har nog alla köpt hudvård som vi reagerat på nångång. ÖoB har vanliga märken så det säger inte mycket alls att säga att det är dåligt val.

  • BeautifulLiz
    Carron391121 skrev 2022-07-25 11:08:33 följande:

    Jag hittade Tavegyl här hemma, står det ska hjälpa till att lindra klåda, så får hoppas på att det funkar, annars får jag åka till läkaren och kolla detta.. 

    åter igen tack för svar !


    Tavegyl är kanonbra. Hoppas det hjälper.

    Det var så lite!
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • jeanette02

    Duscha av dig med en ordentlig tvätt med nåt milt. Allergitablett kan hjälpa som andra redan föreslagit. Lotionen dunstar väl bort rätt fort det går ju inte in i kroppen, men själva hudirritation finns ju kvar då. Mild Kortisonkräm kan hjälpa rätt bra. Aloe Vera spray. 

    Viljet märke var det? Har fått klåda och rödflammig hud av LDBs produkter. Aldrig något annat. Varken billiga grejer eller dyra. Så de innehåller väl något som inte jag tål.

  • Kockobello

    Köp hudvård på hälsokost, brukar ha bra produkter. Weleda, Dr Hauschka, Annmarie Börlind etc. 

  • Carron391121

    detta uppstod igår, har sen dess duschat och smort in mig med nivea soft efteråt, men upplever inte direkt någon större skillnad, och inte efter r heller, men kliet kommer och går, ibland försvinner det helt, för att sen komma tillbaka. 

    kliandet känns mer som stickande känsla...

    Krämen var Gunry ifrån ÖoB... ska gå förbi apoteket och se om dem har någon kortison kräm eller liknande. 

  • EnAnonumius
    Carron391121 skrev 2022-07-25 14:22:42 följande:

    detta uppstod igår, har sen dess duschat och smort in mig med nivea soft efteråt, men upplever inte direkt någon större skillnad, och inte efter r heller, men kliet kommer och går, ibland försvinner det helt, för att sen komma tillbaka. 

    kliandet känns mer som stickande känsla...

    Krämen var Gunry ifrån ÖoB... ska gå förbi apoteket och se om dem har någon kortison kräm eller liknande. 


    Vad har det med saken att göra om hudkrämen Gunry inköptes på ÖoB?
    Märket Gunry, säljs i flera andra butiker också..

    Dessutom så kan man även köpa Nivea på ÖoB.

    Att du har fått reaktion på Gunrys hudkräm är ju inte kul alls och du har fått många bra tips.

    Dock så har inte ÖoB inte med saken att göra alls.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Fått klåda av hudkräm från ÖoB