• Mon 25 Jul 2022 22:18
    2611 visningar
    3 svar
    -1
    3
    2611

    ”Ångrad” försäljning

    Hej! Sålde lite prylar via fb på distans. för 2500kr vi skrev ett kontrakt på swiftcourt. nu när jag skulle packa ihop grejerna så ser jag att en sladd är trasig & en fattas. så jag meddelar köparen detta & swishar tillbaka pengarna. 
    nu ska han gå till polisen med detta ? & ta mig till domstolen. något som varit med om detta ? Hur gick det & vad hände ? Kan jag räkna med en domstols utredning nu? 


    mvh trött mamma 

  • Svar på tråden ”Ångrad” försäljning
  • Anonym (Hej)
    Tue 26 Jul 2022 02:04
    #1

    Hade kanske förstått hans agerande om du tagit emot pengar och skickat trasig vara men nu sa du ju tii att den är trasig ochbetalade tillbaka.

    Spara det du sålt, borde inte bli problem om du kan visa att den är trasig och att du gjort återbetalning. Bara någon som vill ställa till med problem. 

  • Anonym (Lugnt­)
    Tue 26 Jul 2022 07:10
    #2
    Susannakarlesson skrev 2022-07-25 22:18:59 följande:
    ?Ångrad? försäljning

    Hej! Sålde lite prylar via fb på distans. för 2500kr vi skrev ett kontrakt på swiftcourt. nu när jag skulle packa ihop grejerna så ser jag att en sladd är trasig & en fattas. så jag meddelar köparen detta & swishar tillbaka pengarna. 
    nu ska han gå till polisen med detta ? & ta mig till domstolen. något som varit med om detta ? Hur gick det & vad hände ? Kan jag räkna med en domstols utredning nu? 


    mvh trött mamma 


    Rent formellt, om ni ingått ett avtal att du ska sälja något till honom och du sen inte gör det så kan han ta dig till domstol och kräva skadestånd för uppkommen skada. I detta fall troligvis väldigt lite.

    Många privatpersoner skriker en massa, få gör något. Att han tar upp polisen visar att han inte har koll. Ta det lugnt och gör inget
  • Anonym (J)
    Wed 27 Jul 2022 07:41
    #3

    Vad ska han polisanmäla dig för?

Svar på tråden ”Ångrad” försäljning