• testudent

Vilken ålderskillnad skulle du vilja/kunna tänka dig att ha ett barn (eller ett till med)

Skriv gärna hur gammal du är och om du redan har barn

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ålderskillnad skulle du vilja/kunna tänka dig att ha ett barn (eller ett till med)
  • testudent

Tack för svar ????

MagganTop skrev 2022-07-26 04:36:24 följande:

Jag är 11 år äldre än pappan till våra barn

• Anonym (Hin håle)

Frugan är 14 år yngre 

• Anonym (Rita75)

Min man är 16 år äldre än mig. Vi har två barn. 10 och 13 år. 

• Anonym (A)

Maken är 10 år äldre.

• Anonym (ålderskillnad)

Det här med åldersskillnad handlar mer om ork och personlighet och livserfarenhet.

Min man är 11 år äldre än jag. Vi har ett barn ihop. Jag var 30 år när barnet föddes. Det är ytterst få tillfällen som jag har märkt att vi skulle ha en åldersskillnad. Det skulle möjligen vara om vi pratar om vilka barnprogram vi såg när vi var barn, men eftersom många äldre barnprogram gick i repris under 80-talet så märks knappt det.

Min pappa är 18 år äldre än min mamma. Där märktes inte ålderskillnaden alls eftersom min mamma var ung (20 när hon fick mig) och väldigt mogen och självständig för sin ålder. Min pappa betedde sig som ett barn, så där har min mamma alltid varit den mognare av dem. De separerade när jag var 7 år. 

Visst förstår jag att min pappa är ganska gammal, men han har inte slutat arbeta än (egenföretagare) så det är sällan jag tänker på att han är ganska gammal egentligen.

• Anonym (Jessica)

Min man är 19 år äldre. Vi har 4 barn 6 4 3 och 1. Vi jobbar på nummer 5 :) jag är 27

Svar på tråden Vilken ålderskillnad skulle du vilja/kunna tänka dig att ha ett barn (eller ett till med)