• millionvoices

    Ensamstående med bebis

    Jag är gravid i vecka 18 och nu har min sambo fått kalla fötter och vill inte. Så nu ställer jag in mig på att vara ensamstående. Ni som är det, klarar man det? :(

  • Svar på tråden Ensamstående med bebis
  • Anonym (Anna)
    millionvoices skrev 2022-07-26 10:13:17 följande:
    Ensamstående med bebis

    Jag är gravid i vecka 18 och nu har min sambo fått kalla fötter och vill inte. Så nu ställer jag in mig på att vara ensamstående. Ni som är det, klarar man det? :(


    Vad menar han med kalla fötter? Kalla fötter och inte vill ha barnet eller kalla fötter och inte vill vara i en relation med dig? 
  • Motherswe11

    jag plussade nyss trots p piller och min sambo säger att han lämnar mig om jag inte gör abort , är i valet och kvalet hur jag ska göra med graviditeten 

  • Anonym (B)
    Motherswe11 skrev 2022-10-04 22:32:53 följande:

    jag plussade nyss trots p piller och min sambo säger att han lämnar mig om jag inte gör abort , är i valet och kvalet hur jag ska göra med graviditeten 


    Hoppas du dumpar honom oavsett du gör abort eller behåller.
  • Anonym (Sofia)

    Hur går det TS?
    Jag har varit med om samma sak,  berättar gärna, om du är kvar? 

  • sötmummy

    Kan oxå berätta ts om du är kvar   
    O motherswe11 sorry men du ska inte låta han påverka ditt val. Din kropp och vill du behålla känner dig redo så finns det all hjälp i världen att få. Är 2 som har sex inte en. Avskyr männen lägger allt på oss kvinnor. Tro mig ja har erfarenhet om du vill prata av dig. Bara dm om du vill

  • AstridElizabeth

    Du kommer klara det alldeles utmärkt!

    Min man stack när jag blev gravid med fyran. Han ville leva livet, som han sa. Jag är ensam med hus, fyra barn och katt. Det var en chock. En omställning. En enorm sorg. Men jag kunde inte mer än acceptera situationen. Abort var aldrig ett alternativ för mig. 


    Så. Torka tårarna. Bli arg. Hämta styrka och driv i din ilska. Skaffa eget boende. Flytta närmare ditt eget nätverk om möjligt. Jag har inte den lyxen pga gemensam vårdnad om de tre tidigare barnen. Skriv för Guds skull inte på för gemensam vårdnad! 

    Klipp de känslomässiga banden med aset! Ångrat sig nu?! Vilken barnrumpa! Du vill inte ha honom i ditt liv alls och du vill definitivt inte dela föräldraskap med honom.

    Du och ditt barn kommer bli världens bästa team. När din bebis föds kommer du uppleva den största kärleken i ditt liv någonsin. Vad ska man med en karl som inte är till varken stöd eller hjälp med? 


    Du fixar detta! Du är mycket starkare än du tror.

Svar på tråden Ensamstående med bebis