Du som har adhd, vilken sorts partner passar dig bäst?
En likasinnad eller mer lugnare. Inget är rätt eller fel.
Har ingen diagnos på papper men drag. Skulle nog behöva en något lugnare men som ändå kan stimulera mig så jag inte blir för uttråkad. Alltså vilja hitta på saker och kunna hantera min energi och mitt oftast glada spralliga humör men också kunna dämpa de mer negativa sidorna som när jag blir lätt irriterad eller impulsiv och köper grejer jag inte borde osv. Även när jag har svårt att ta det lugnt ha någon som jag faktiskt njuter av lugnet med om du förstår hur jag menar. Är alltså en fullt fungerande vuxen men tror mina drag hade förstärkt om jag var med någon som var likadan som mig, utan hade nog behöver någon något lugnare men som ändå kan stimulera mig och som jag i min tur kan lyfta lite med all min energi. Kan ju inte vara någon helt motsatt heller.
Jag har en släkting med ADHD som har en fru som inte stoppar honom från någonting, hon tycker att alla hans idéer runt renoveringar, företag, fester mm är roliga och det är ett ständigt kaos i deras hus som också har fyra barn.
De känns lyckliga även om jag får panik i deras närhet. Han har åkt till akuten några gånger med and-nöd och superhög puls, troligtvis stressrelaterat, deras ekonomi är också dålig (efter vad de säger till mig iaf) men som sagt, det finns kärlek i huset.
Jag tror att han hade gagnats av att bli hejdad emellanåt, bara att tvingas andas lugn och fundera över följderna av agerandet men jag har sett att han tappar energin när han måste tänka framåt så det är nog inget frun vill eftersom hon gillar förändringar.
Jag vill ha en ganska lugn person, som ändå är påhittig, snabbtänkt och positivt. Min man är en sån.
En lugn och stabil karl som är förutsägbar, rutinmänniska och ogillar förändring.
Det blir för kaotiskt annars.
En lugn och stabil karl som är förutsägbar, rutinmänniska och ogillar förändring.
Det blir för kaotiskt annars.
Jag skulle vilja ha en tjej som liknar mig. Inte för att jag är så fantastisk, men då förstår hon mig bättre. Hon får dock gärna vara lite spontan eftersom att jag inte är det. .
Någon som tycker att det är lätt att organisera och planera. Någon som kan kanalisera all energi och uppfinningsrikedom på ett sätt som inkluderar en fungerande vardag med rutiner och goda vanor. Någon som kan ställa krav och inte låter sig bli överkörd. Någon som har humor och kan uppskatta lite kaos och äventyr.
Min man har ADHD och vi har varit gifta i 15 år. Han är den roligaste, mest kreativa och kärleksfulla människa jag känner.
Har ingen diagnos på papper men drag. Skulle nog behöva en något lugnare men som ändå kan stimulera mig så jag inte blir för uttråkad. Alltså vilja hitta på saker och kunna hantera min energi och mitt oftast glada spralliga humör men också kunna dämpa de mer negativa sidorna som när jag blir lätt irriterad eller impulsiv och köper grejer jag inte borde osv. Även när jag har svårt att ta det lugnt ha någon som jag faktiskt njuter av lugnet med om du förstår hur jag menar. Är alltså en fullt fungerande vuxen men tror mina drag hade förstärkt om jag var med någon som var likadan som mig, utan hade nog behöver någon något lugnare men som ändå kan stimulera mig och som jag i min tur kan lyfta lite med all min energi. Kan ju inte vara någon helt motsatt heller.
Har ADD så kanske inte passar in i tråden, men det går trots allt under ADHD nuförtiden.
Jag känner av vibbar extremt lätt. Lever med en man som sannolikt har någon typ av autism. Det är extremt svårt, så på så sätt är det inte en bra match. Men han har andra väldigt bra sidor. Jag har fått lära mig att tala om hur jag känner, för han fattar inte.
Min man och jag passar perfekt ihop. Han är lugn, normal, stabil och tålig. Han håller mig tillbaka på ett bra vis(och står ut med mig) och jag saknar hans liv på ett bra vis.
Spelar inte så superstor roll tror jag men slipper gärna borderline och allmänt självupptagna människor med narcissistiska drag. Bara det är en person som kan vara självkritisk om det behövs och villig att jobba på problem. Jag har själv ADHD (eller ADD som det hette förut), men kan reglera det hyggligt. Det handlar mest om att kunna prata, kunna se sina misstag och problem samt att jobba på dem.
Spelar inte så superstor roll tror jag men slipper gärna borderline och allmänt självupptagna människor med narcissistiska drag. Bara det är en person som kan vara självkritisk om det behövs och villig att jobba på problem. Jag har själv ADHD (eller ADD som det hette förut), men kan reglera det hyggligt. Det handlar mest om att kunna prata, kunna se sina misstag och problem samt att jobba på dem.