• Moisan

    Blöder men får ingen hjälp

    Hej! är i vecka 14 nu och har haft blödningar innan i graviditeten som jag har sökt vård för. Då har jag bara fått svaret att barnet mår bra (gjort ul) och att dom inte vet varför och att det är ur livmodertappen jag blöder. Jag har blödigt nu till och från i 3 dagar, alltså klumpigt och tunt och rinnigt. Och jag har pratat med barnmorskemottagningen, gyn på sjukhuset och även akuten men dom påstår att dom inte kan göra något och inte heller ta reda på orsaken. Barnet ska må bra det såg dom på ul för två dagar sen, men det känns fortfarande fel att blöda så mycket som jag gör. blev satt på trombyl pga högt blodtryck för någon vecka sedan och börjar fundera på om det kan vara den som gör att jag blöder lättare. Någon som varit med om samma? 

  • Svar på tråden Blöder men får ingen hjälp
  • Anonym (Meja)

    Vet hur det är att blöda i graviditeter. Har haft blödningar i 3/5 graviditeter ( har 4 barn) Nu i senaste hade jag blödningar v 6-12, v 17, v 19 och 21. De hittade aldrig någon orsak, fick vul, ul, cellprov togs osv men allt såg alltid bra ut. Ev, låg moderkakan lite lågt men inget som de trodde de berodde på. Blödde allt från lite blodblandade flytningar till rinnande blod med små klumpar. Dottern föddes i v 41+1.


     Jag har dock alltid fått komma in när jag har ringt. Har ett ma i min första graviditet. En sak jag funderat över är om mina blödningar denna graviditet har att göra med covid och det vaccinet. Vet ju inte om du tagit vaccin men man har ju hört om blödningsrubbningar då. Tänker om det kanske har något med de att göra oxå? Men kanske är långsökt, jag ha haft små blodblandade flytningar i tredje och fjärde graviditeten oxå dock inte senare än v 11 då. 


    Om jag var du skulle jag ändå åka in till akuten om du känner att något är fel. Vet inte var du bor och Hur det ser ut men den där oron äter ju upp en. 

  • Anonym (.:.)

    Nu är jag ingen läkare e.d., men Trombyl är ju blodförtunnande, vilket gör att man blöder mer i samband med sår.

  • Jag är bara jag

    Trombyl gör att man blöder lättare ja. Har du då redan problem med blödningar förvärras dom. Men man får väga för och emot. Högt blodtryck som gravid bör behandlas. Jag blödde med båda barnen. En vecka rejält med första. Barnen mådde alltid bra ändå.

Svar på tråden Blöder men får ingen hjälp