• Hoppaspåbarn

    Snustorr efter missfall

    Hej allihop!


    Jag och sambon försöker bli med barn. Vi blev gravida på första försöket men fick missfall i v 6 nu i maj. Jag har alltid haft en väldigt regelbunden och tydlig ägglossning och cykel men efter missfallet har jag i princip obefintligt med flytningar överlag, inga fertila flytningar och är väldigt torr i underlivet. 


    Min cykel är lika tydlig, jag får ägglossning (tar äl-test) och mens när jag ska men är som sagt snustorr.


     


    Det känns uppenbart att något i balansen har rubbats men barnmorskan säger att vi ska testa fler gånger och se om det går.


    Jag förstår att det är vanligt att det tar tid att bli gravid men eftersom min kropp så tydligt beter sig annorlunda nu än innan missfallet känns det inte bra.


     


    Har någon samma erfarenhet? Vad berodde torrheten i så fall på? Blev ni gravida trots obefintliga flytningar eller var ni tvungna att behandlas på nåt sätt?


     


    Bästa hälsningar Jessica

  • Svar på tråden Snustorr efter missfall
  • Hoppaspåbarn

    vi har nu haft tre ägglossningar och försök sedan missfallet men jag är som sagt snustorr och har inte blivit gravid.
    Till saken hör kanske också att jag haft småvärk från och till i livmodern och i underlivet under hela cykeln sedan missfallet. Detta är också något nytt för mig.


    Jag är 36 år och har velat bli med barn länge men inte varit i synk med sambon förrn nu. Blev så lycklig när det funkade direkt då ???? men nu undrar jag om något blivit fel efter missfallet i kroppen.

Svar på tråden Snustorr efter missfall