Upp och ner hcg
Hej alla
Testar här för att jag inte vet längre vad jag ska göra. Den 10 mars fick jag mitt efterlängtade plus på stickan efter cirka 1,5 års försökande. Tyvärr varade inte lyckan länge då jag 2 veckor efter fick brunaktiga flyttningar. Väl inne på gynakuten såg man inget på vaginalt ultraljud vilket man ansåg då som missfall eller för tidigt för att se. Fick då lämna blodprover som låg på 1600 två dagar efter låg det på 450 vilket då visade tydligt på missfall. Skulle ta ett gravtest en månad efter för att vara helt säker på att allt var borta. En månad gick o mitt gravtest visade starka positiv. Här börjar helvetet för mig. Jag fick ge blodprov så att man såg att antigen gick upp bra eller ner bra. Såhär såg det ut;
124
114
90
Plötsligt vänder hcg-nivåerna och visar
150
181
här tror man att jag kanske blivit gravid på nytt så då vill läkaren fortsätta med blodprover och med VU men man såg inget på VU
hcg såg ut såhär de följande veckorna
164
165
Här fick jag skrapas då man såg att det inte var ett normalt uppgång av hcg. Jag skrapade fast man inte såg något. Vilket visade sen att det var helt onödigt då hcg fortsatt sjunka och höjas.
143
104
Här bestämdes det att jag skulle få en spruta cellgift methotrexate injektion. Blodproverna sjönk veckan efter till 42 vilket var bra. Nu skulle jag fortsätta ta blodprover fram till det visar 0 i hcg. Jag lämnade prover igår och fick svar idag och då har mitt hcg nivå höjt till 59. Nu är jag helt slut jag vet inte vad som händer med min kropp och läkaren verkar inte hela ha något svar. Jag har alltså gått runt nu i 4 månader utan några svar varför mitt hcg går upp och ner samtidigt som man inte ser något på VU, gjort skrapning och tagit cellgiftspruta utan resultat. Därför skriver jag här om någon annan varit med om detta eller hört någon som varit med om något liknande. Jag är helt trött och slut på detta då jag så gärna vill bli gravid på nytt. Förlåt för ett långt inlägg. Jag hoppas verkligen någob kan svara på denna tråd.