• Sat 30 Jul 2022 09:12
    1919 visningar
    8 svar
    8
    1919

    Hjälp

    Hej!

    Jag är i vecka 8 (7+4). Jag är lite orolig över att jag inte känner många symtom såsom illamående. Jag känner bara att jag är mycket tröttare än vanligt, framförallt på kvällar. Ömma bröst och svag illamående mot kvällen när jag blir tröttare/när jag är hungrig. Kan känna molvärk ibland. I övrigt känner jag inte stark illamående. Har aldrig spytt eller så och mår väldigt bra.

    Kan ni som inte känt mycket men ändå haft en lyckad graviditet dela med er av era erfarenheter. Jag har mitt första ultraljud först i september och tänker att det kan va skönt att stilla sin oro genom att läsa era erfarenheter.

    Kram!

  • Svar på tråden Hjälp
  • Sat 30 Jul 2022 10:29
    #1

    Helt normalt, var glad att du slipper spy etc.

    En del känner ingenting alls.

  • Sat 30 Jul 2022 10:36
    #2

    Hade knappt några symtom i någon av mina två graviditeter, kände mig knappt gravid förutom att magen blev större och foglossning som kom mot slutet.


    har även haft en graviditet med massa symtom som slutade i missfall. Så symtom behöver inte betyda något positivt likaså att inga symtom är något negativt. förstår din oro men försök tänk att du väntar barn och inte missfall, och njut av att vara symtomfri Glad

  • Sat 30 Jul 2022 10:42
    #3

    Du beskriver i princip alla mina tre graviditeter. Dom två första kände jag absolut inget alls. Kräktes inte alls och mådde inte illa. Fick inga andra symtom heller under hela dom graviditeterna. Lite ont i tuttarna var det enda. 
    Tredje graviditeten fick jag lite illamående men det kom lite senare. 
    Alla graviditeter gick bra

  • Sat 30 Jul 2022 11:34
    #4

    Tusen tack för era svar! Så himla jobbigt att oroa sig över något som man inte kan kontrollera. Ska försöka att njuta och inte oroa mig i onödan. Tycker dock att det är skönt att läsa andras erfarenhet, lugnar väldigt mycket.

  • Sat 30 Jul 2022 13:50
    #5
    Aannoonnyymmmm skrev 2022-07-30 09:12:44 följande:
    Hjälp

    Hej!

    Jag är i vecka 8 (7+4). Jag är lite orolig över att jag inte känner många symtom såsom illamående. Jag känner bara att jag är mycket tröttare än vanligt, framförallt på kvällar. Ömma bröst och svag illamående mot kvällen när jag blir tröttare/när jag är hungrig. Kan känna molvärk ibland. I övrigt känner jag inte stark illamående. Har aldrig spytt eller så och mår väldigt bra.

    Kan ni som inte känt mycket men ändå haft en lyckad graviditet dela med er av era erfarenheter. Jag har mitt första ultraljud först i september och tänker att det kan va skönt att stilla sin oro genom att läsa era erfarenheter.

    Kram!


    Jag var inne och läste on just symtom i dag. 1 /3 mår inte alls illa under sin graviditet. Beror på hur känslig man är mot sina hormoner tror jag. Under alla mina graviditeter har jag mått jätte bra. Jag har som du känt mig mer trött och mer hungrig. 

    Va glad och njut av att du mår bra :) 
    Tror inte att du velat spy flera ggr om dagen om du fått välja. 

    Och grattis till graviditeten! 
  • Sat 30 Jul 2022 13:57
    #6
    Lojsan DN skrev 2022-07-30 13:50:31 följande:
    Jag var inne och läste on just symtom i dag. 1 /3 mår inte alls illa under sin graviditet. Beror på hur känslig man är mot sina hormoner tror jag. Under alla mina graviditeter har jag mått jätte bra. Jag har som du känt mig mer trött och mer hungrig. 

    Va glad och njut av att du mår bra :) 
    Tror inte att du velat spy flera ggr om dagen om du fått välja. 

    Och grattis till graviditeten! 
    Tack snälla du! Ska försöka att njuta nu och inte oroa mig i onödan. Skönt dock att läsa sådant här. Känns tryggare =)
  • Anonym­4848
    Sat 30 Jul 2022 20:42
    #7

    Jag hade inte heller några symtom. Lite ömma bröst bara i början. Mådde som vanligt hela graviditeten. Det enda jag kände var 5 timmar innan hon föddes då värkarna började. :D

    Lycka till!

  • Sat 30 Jul 2022 22:26
    #8

    Två av mina graviditeter har jag nästan inte haft några symptom alls 
    I en graviditet kräktes jag massor
    I den förra och fjärde mådde jag väldigt illa
    I denna graviditeten har jag inga symptom förutom lite halsbränna på kvällen.
    Jag har varit på VUL och sett ett tickande hjärta så en böna finns det allt där inne

    Alla graviditeter är olika 
    Du får glädjas över att du inte mår illa för det är hemskt

Svar på tråden Hjälp