Hur få pengarna att räcka för resten av livet?
För att göra en lång historia kort....
Jag har en större summa pengar på banken, utan ränta,
o jag är sjukskriven på heltid sen många år o kommer inte kunna arbeta igen, har många sjukdomar o det går sakta men säkert utför.
Försäkringskassan har hittills godkänt mina sjukskrivningar men inte sjukersättning, väntar på svar på den senaste ansökningen, jag är mitt i livet men vet inte hur lång tid jag har kvar, det kan vara flera år eller inte.
I september är det inte säkert att jag kommer att ha någon som sjukskriver mig, då jag inte längre kommer att kunna bli sjukskriven av samma läkare o ställe längre....psykiatrin....då de anser att de inte kan göra mer för mitt psyke då mina sjukdomar är det som ställer till det för mig, så antidepp-piller o så får jag klara mig själv.
Jag ska prata med min vc-läkare men sen vet jag inte vart jag ska vända mig om jag inte blir sjukskriven av denna, som har sagt* att man kan ju inte vara sjukskriven hela livet, någon gång måste ju försäkringskassan hjälpa dig.*
Även min handläggare på försäkringskassan har sagt att h*n tycker det är konstigt att jag inte blivit godkänd för sjukersättning.
Så hjälp......hur ska jag göra för att få mina pengar att räcka resten av livet, om jag inte hittar någon som vill o kan sjukskriva mig för resten av den tid jag har kvar?
Jag lever fattigt o har försökt sälja allt jag har för att få in pengar på banken.