Gravid o alkolist
Jag dricker inte varje dag men har jag en anledning så gör jag . Inte så jag vill skada det men kan inte sluta hur får man hjälp utan att soc tar allt ?
Jag dricker inte varje dag men har jag en anledning så gör jag . Inte så jag vill skada det men kan inte sluta hur får man hjälp utan att soc tar allt ?
Ring och fråga utan att berätta vad du heter först.
Det bästa vore ju att du får hjälp utan att ditt liv förstörs. Det tror jag är soc mål också. Det blir bäst för alla i längden.
Vad har du att förlora? Vad är du orolig för ska hända?
Man börjar med att göra abort. Sen söker man hjälp. Jag tror inte att du vill förstöra ett barns liv innan det ens är fött, men det är vad du gör nu. Ingen tackar dig för att du föder ett alkoholskadat barn, allra minst barnet själv.
Kontakta läkaren .Anonyma alkoholister.Ditt barn kan bli skadad och du behöver hjälp.
Vilken vecka är du i nu? Har du skrivit in dig på mvc? Ta genast kontakt med mvc så hjälper bm dig vidare!
Då kan du med professionell hjälp utifrån den info du ger om ditt drickande komma fram till ev skador, behandling för dig osv.
Det finns hjälp! Alla resurser sätts in när det gäller sånt här. Du måste kämpa om du inte väljer abort men jag vet inte vilken vecka du är i eller hur du känner.
Var inte rädd för soc! De är till för att hjälpa dig och barnet. Så bra att du söker råd här, jättebra första steg!
Ta all hjälp du kan nu!