• Humlan88

    Sätta lås på hundrastgården?

    Får man sätta lås på hundrastgård (allmän plats) har fått uppgifter om att en person i stadens hundrastgård tydligen gör detta när hon är där? 

  • Svar på tråden Sätta lås på hundrastgården?
  • Dexter dot com

    Tyvärr går ju folk bara in i rastgårdar med sina hundar fast det är upptaget så jag förstår att man blir förbannad om man tex har en hundaggressiv hund eller skadad hund som inte ska leka men behöver få strosa lös en stund och folk bara släpper in sina hundar utan att fråga om det är ok. Så länge hon inte är i hundrastgården i timmar så ser jag inget problem om hon sätter lås på grinden för att få vara själv i den. Hur lagen ser ut får du fråga kommunen som brukar ha ansvaret för rastgårdar om.

  • LFF
    Humlan88 skrev 2022-08-01 19:21:38 följande:
    Sätta lås på hundrastgården?

    Får man sätta lås på hundrastgård (allmän plats) har fått uppgifter om att en person i stadens hundrastgård tydligen gör detta när hon är där? 


    Får får man väl inte men jag har full förståelse för att man kan vilja göra det eftersom många är idioter och inte kollar läget först om det är ok att man släpper in sin hund när det är en annan hund där. 
Svar på tråden Sätta lås på hundrastgården?