• Mon 1 Aug 2022 20:09
    910 visningar
    7 svar
    7
    910

    NIDBLÖDNING/GRAVIDITET

    Hej! Jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli med barn och  jag slutade därför med mina p-piller den 2 juli och fick den ?konstgjorda? mensen den 5 juli. Hade sedan ägglosning den 19 juli (vet att ägglossningen har hoppat igång igen efter p-pillerna då jag tagit ägglosningstest). Den 30/7 (4dagar innan beräknad mens, beräknad mens är den 2/8) tog jag ett graviditetstest som visade negativt (clearblue testa tidigt.) Och igår den 31/7 fick jag en lättblödning. Knappt så att det kommer på en binda/trosskydd utan bara på pappret när jag torkar mig. Det kommer liksom ljusrött blod men inte så kraftigt som min ?vanliga? mens brukar vara. Kan det vara en nidblösning? 12 dagar efter ägglossningen? vad är era tankar? kan det va så att jag är gravid? eller? Blir galen av att bara gå och vänta och har så dåligt tålamod ????

  • Svar på tråden NIDBLÖDNING/GRAVIDITET
  • Mon 1 Aug 2022 20:33
    #1

    Att man fått positivt på ägglossningstest betyder inte att man har ägglossning utan det betyder att kroppen VILL ägglossa. Så är ju inte säkert du hade ägglossning just då om du tex inte tempat för att vara säker

  • Anonym (Längt­ar efter en 3a)
    Mon 1 Aug 2022 20:37
    #2

    Jag fick detta precis på ÄL+13
    Hade också pos ÄL den 19/7

    Ursäkta bilden!!!!!!!! Men här är vi väl öppna :)

  • Mon 1 Aug 2022 20:48
    #3
    Anonym (Längtar efter en 3a) skrev 2022-08-01 20:37:58 följande:

    Jag fick detta precis på ÄL+13
    Hade också pos ÄL den 19/7

    Ursäkta bilden!!!!!!!! Men här är vi väl öppna :)
    //


    Okej, ungefär så såg det ut för mig igårkväll också, men idag är det lite mer på pappret varje gång jag torkar mig, men blir liksom knappt något på trosskyddet? Så det är liksom inte så rikligt som när jag annars brukar ha mens.. 
  • Anonym (Kansk­e)
    Tue 2 Aug 2022 07:24
    #4

    När jag hade vad jag tror va en nidblödning så fick jag den på äl+11 och var då bara bruna flytningar i ca ett dygn. Två dagar senare så plussade jag.


    Dock så kan det ju vara så att du inte hade äl alls när du trodde. För precis som MagganTop sa så behöver inte ett positivt äl test betyda att man faktiskt har äl inom någon dag. Det är bara hjärnans sätt att signalera till äggstockarna att dom ska släppa ett ägg. Om det sen händer är en annan femma. Det enda sättet att verkligen veta om och när man hade äl är att ta tempen varje dag på morgonen direkt när man vaknar och sen i efterhand så kan man se när äl va. Så det kan ju faktiskt hända att det som är en blödning nu kan vara från att du har äl nu, det kan ju ingen egentligen veta. Samtidigt som den enda sättet för dig nu att veta om du är gravid eller inte är att ta ett graviditetstest. Vänta någon dag till, gärna till bim dagen eller efter bim dagen innan du tar ett nytt test. Självklart så kan man tycka att det är jobbigt att vänta och att man är otålig men tyvärr så kan man inte påskynda processen när det kommer till det här utan det är bara väntan som gäller. 

  • Tue 2 Aug 2022 08:38
    #5

    Anonym (Längtar efter en 3:a) Hur ser det ut för dig nu? Har det kommit något mer blod? Samma mängd? eller mer? Jag har fått som en ?lugnare? mens, men utan några klumpar, så vet inte alls vad jag ska tro nu, men jag antar att det är mens. Får väl vänta tills nästa ägglosning och försöka igen.. 

  • Anonym (Längt­ar efter en 3a)
    Tue 2 Aug 2022 09:28
    #6
    Amaaanda00 skrev 2022-08-02 08:38:47 följande:

    Anonym (Längtar efter en 3:a) Hur ser det ut för dig nu? Har det kommit något mer blod? Samma mängd? eller mer? Jag har fått som en ?lugnare? mens, men utan några klumpar, så vet inte alls vad jag ska tro nu, men jag antar att det är mens. Får väl vänta tills nästa ägglosning och försöka igen.. 


    Det går bra :) so far, hoppas den vill stanna efter 2 missfall

  • Tue 2 Aug 2022 11:22
    #7
    Anonym (Längtar efter en 3a) skrev 2022-08-02 09:28:15 följande:
    Det går bra :) so far, hoppas den vill stanna efter 2 missfall
    Ååå vad roligt för dig!! ???? hoppas att det går bra! jag själv får nog sikta på nästa månad tyvärr
Svar på tråden NIDBLÖDNING/GRAVIDITET