• Anonym (Vad gör jag fel?)

Plötsligt sömnproblem 10-månaders bebis?

Okej, känner mig så misslyckad eftersom jag inte vet vad jag gör fel? :( 

Min lilla är nu 10 månader och hittils har hon sovit så himla bra så vad plötsligt händer då?!

Hon lägger sig fint på kvällen i tid MEN nu i ca 1 vecka har hon vaknat efter 1-3 timmar och vägrar somna om? Vänder och vrider, skriker,  sparkar av filten.. Hon slutar gråta om man lyfter upp i famnen men börjar gråta så fort man lägger tillbaka i sängen. 

Jag är förvirrad... Hade kanske varit "enklare" om jag var van vid sådant här men förut har vi bara sagt godnatt och hon har somnat som en dröm! 

• Svar på tråden Plötsligt sömnproblem 10-månaders bebis?
  • Anonym (G)

Hej 
    Det är inte ovanligt att bebisar just i denna åödern får mer orolig sömn...händer mycket i kroppen...

Bägge mina hade det så i den åldern samband med att de lärde sig att gå...sen återgick de till sina vanliga sömnmönster

• Anonym (Vad gör jag fel?)
    Anonym (G) skrev 2022-08-01 21:47:54 följande:

Hej 
    Det är inte ovanligt att bebisar just i denna åödern får mer orolig sömn...händer mycket i kroppen...

Bägge mina hade det så i den åldern samband med att de lärde sig att gå...sen återgick de till sina vanliga sömnmönster

Jaha okej.. 

Jag la henne i baby gymmet och hon leker pigg nu.. Försökte få henne att lugna sig i sovrummet men gav upp.. helt plötsligt pigg(?).. 

Jaja viktigaste är väll att hon inte gråter men egen tid på kvällen har liksom vart min grej (och den enda också!). Hoppas det går över snart. 
  • Anonym (Fasen)

Inga tänder på g? Annars mest troligt nån fas. De kommer och går och man överlever. Som med alla problem som dyker upp med barn får man göra sitt bästa och "bara" vänta ut det om man inte hittar nåt fel. Ibland har de sina idéer de små liven.  

Svar på tråden Plötsligt sömnproblem 10-månaders bebis?