• Paeonia123

    Ömma bröst vid graviditet

    Hej!
    Ni som fick ömma bröst vid graviditet;
    hur kändes brösten?
    och när började ömheten? (Dagar efter Äl)

    Ca en vecka efter ägglossning började mina bröst ömma, mycket tidigare än vad de brukar börja ömma, och det gör ont enbart i brösten, annars innan bim brukar det även göra ont upp till armhålorna. 
    Och både jag och min sambo tycker de är större.

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Ömma bröst vid graviditet
  • Anonym539

    Hej!
    Mina bröst började ömma redan några dagar efter ägglossning och precis som du blev mina bröst större. Bröstvårtorna var konstant styva hela graviditeten och som sagt så blev brösten större och större (även fylligare). Jag gick upp 3 "kupstorlekar" så då förstår du hur myciet större de blev.

  • Paeonia123

    Anonym539; låter lovande då för min del :) det var inte liiite större dom blev då! XD kul att du skriver att dina bröstvårtor var konstant styva, för jag upplever att mina bröstvårtor gärna vill styvna till sig.
    Hade du några mer symptom tidigt?

    Då får jag hoppas det är graviditet för min del denna gång, brukar få ömma bröst innan pms också men inte såhär tidigt. 

  • Anonym539

    Ja, jag kände att låren växte mycket vid typ vecka 5. Hade svårt att få på mig jeans och tights så fick bli att köpa nya.

  • Guldnovan

    Jag har aldrig kollat nånting utan bara slutat med piller. Men det absolut  första tecknet på alla 4 graviditeter var hårda bv och ömma bröst från en dag till en annan. Att bara lägga handen på bröstet ömmade. 

  • Paeonia123

    Guldnovan; brukar/brukade du ha ömma bröst innan mens också eller var det ömma bröst bara när du var gravid?

    Några fler? :)

  • Guldnovan
    Paeonia123 skrev 2022-08-02 15:22:13 följande:

    Guldnovan; brukar/brukade du ha ömma bröst innan mens också eller var det ömma bröst bara när du var gravid?

    Några fler? :)


    Nej det var bara de gångerna. Inte vid mens, därför  minns jag det så tydligt. 
  • Paeonia123

    Kan också tillägga att jag fick molvärk på dag 2,3 och 5,6 efter ägglossning. Mycket svagt, på kvällarna.
    Jag hoppas innerligt att jag är gravid, men gissar att det är pms, fast myyyycket märkligt att det börjar redan bim-14. 


    Kan pms börja 14 dagar innan bim? 


    suck. 

Svar på tråden Ömma bröst vid graviditet