• Tue 2 Aug 2022 18:16
    3610 visningar
    8 svar
    8
    3610

    Nån som vart på van Gogh Alive? Va tyckte du/ni?

    Funderar på besöka konsthappeningen (?) van Gogh Alive i Uppsala. Ser ju onekligen rätt spännande ut. Nån som vart där eller sett det det på annan ort tidigare? Va tyckte ni? Värt att besöka?


    Länk: https://vangoghalive.se/

  • Svar på tråden Nån som vart på van Gogh Alive? Va tyckte du/ni?
  • Tue 2 Aug 2022 19:26
    #1

    Det verkar vara ungefär samma som vi såg på Kalmar slott härom året. Fantastiskt bra, vi såg den två gånger på raken, den bästa konstutställning jag någonsin sett! Missa inte den!

  • Tue 2 Aug 2022 19:37
    #2

    Vi såg utställningen i Kalmar. Otroligt fascinerande. Jag gillar van Gogh och var ju helt till mig av förtjusning. Min man var rätt ljum till van Gogh innan utställningen men han blev frälst kan man såga. GÅ!!!

  • Tue 2 Aug 2022 20:49
    #3
    Tecum skrev 2022-08-02 19:26:30 följande:

    Det verkar vara ungefär samma som vi såg på Kalmar slott härom året. Fantastiskt bra, vi såg den två gånger på raken, den bästa konstutställning jag någonsin sett! Missa inte den!


    Alessia skrev 2022-08-02 19:37:34 följande:

    Vi såg utställningen i Kalmar. Otroligt fascinerande. Jag gillar van Gogh och var ju helt till mig av förtjusning. Min man var rätt ljum till van Gogh innan utställningen men han blev frälst kan man såga. GÅ!!!


    Jag tycker det verkar va en häftig utställning/föreställning och det ni skriver bekräftar ju verkligen det. Tack för det! Då ska jag be syrran som bor i Uppsala köpa biljetter åt oss! Wow, ser fram mot det här. Och ja, jag gillar van Gogh sen innan. Solig

    Men jag hör gärna fler intryck och åsikter!

  • Tue 2 Aug 2022 22:55
    #4

    Nån mer?

  • Tue 29 Nov 2022 20:00
    #5
    Nu va det ju ett tag sen men jag ville iaf uppdatera att jag sen faktiskt besökte utställningen tillsammans med några av mina syskon och att det va en fantastisk upplevelse. Det va inte bara att jag lärde mig en hel del om van Gogh och hans konst utan verkligen fick lära känna honom och hans ofta svåra och sorgliga liv. 

    Det va en storslaget vacker och väldigt gripande upplevelse som jag är glad att jag fick va med om. Jag fick tårar i ögonen när jag va där. Så tack snälla Tecum och Alessia, att ni delade era intryck av utställningen och hjälpte mig komma i väg. {#emotions_dlg.flower} Solig

  • Wed 30 Nov 2022 18:01
    #6
    flygrl skrev 2022-11-29 20:00:07 följande:
    Nu va det ju ett tag sen men jag ville iaf uppdatera att jag sen faktiskt besökte utställningen tillsammans med några av mina syskon och att det va en fantastisk upplevelse. Det va inte bara att jag lärde mig en hel del om van Gogh och hans konst utan verkligen fick lära känna honom och hans ofta svåra och sorgliga liv. 

    Det va en storslaget vacker och väldigt gripande upplevelse som jag är glad att jag fick va med om. Jag fick tårar i ögonen när jag va där. Så tack snälla Tecum och Alessia, att ni delade era intryck av utställningen och hjälpte mig komma i väg. {#emotions_dlg.flower} Solig


    Roligt att du kom iväg och att du gillade den! Som du skriver, en storslagen, vacker och gripande upplevelse! Jag skulle gärna se den igen.
  • Sat 3 Dec 2022 21:49
    #7
    Tecum skrev 2022-11-30 18:01:02 följande:
    Roligt att du kom iväg och att du gillade den! Som du skriver, en storslagen, vacker och gripande upplevelse! Jag skulle gärna se den igen.
    Ja, om nåt år eller två skulle jag nog också kunna tänka mig se den igen.
    Känner att jag deffo inte är klar med van Gogh utan vill se mer av hans tavlor och öht lära mig mer om honom för hans tavlor är så uttrycksfulla. Jag köpte uställningskatalogen eller va det heter med alla bilder och texter och tycker verkligen om att kolla i den.
  • Sun 4 Dec 2022 16:01
    #8
    flygrl skrev 2022-12-03 21:49:14 följande:
    Ja, om nåt år eller två skulle jag nog också kunna tänka mig se den igen.
    Känner att jag deffo inte är klar med van Gogh utan vill se mer av hans tavlor och öht lära mig mer om honom för hans tavlor är så uttrycksfulla. Jag köpte uställningskatalogen eller va det heter med alla bilder och texter och tycker verkligen om att kolla i den. smile1.gif
    Så gjorde vi också, lärde oss mer om van Gogh efteråt.
Svar på tråden Nån som vart på van Gogh Alive? Va tyckte du/ni?