• Wed 3 Aug 2022 10:05
    2104 visningar
    14 svar
    14
    2104

    Släkten är besvikna över könet

    Hej! 


    Jag väntar mitt första barn. Det är också min sambos första barn och kommer bli det första barnbarnet i familjen. 


    Vi fick häromdagen veta att det var en pojke vi väntar oss och när jag berättade för min mamma var hon tydlig med att det hade varit mycket roligare med en flicka. Hon själv fick en pojke som första barn (min bror) men pratade bara om hur mycket hon hade hoppats på att mitt barn var en tjej. 


    Min sambo ringde sin pappa som jag på högtalare hörde säga ?jag hade hoppats på en flicka men en pojke är okej? när sambon berättade könet. Som om det var en tröja vi gett bort i present som var fel färg. ?Jag hade hoppats på en blå men en grön är också okej?. Det är ett barn! Inte direkt något man beställer och väljer form på! 


    Jag har gråtit hela dagen över det här. Det känns som vårat barn inte är lika älskvärt för att det är en pojke? Det får mig bara att vilja hålla honom ifrån alla så att han aldrig ska behöva känna sig mindre värd. 

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till eller hur jag ska känna. Är bara helt förtvivlad.

  • Svar på tråden Släkten är besvikna över könet
  • Anonym (C)
    Wed 3 Aug 2022 10:11
    #1

    Men gud?! Vad är det för reaktion?

    Vi har i samma sits och här var alla bara glada för barnbarnet. Att det sen visade sig vara världens sötaste pojke (i mina ögon) var ju en bonus. 


    Strunta i era släktingar TS - kan LOVA dig att det är helt fantastiskt kul att vara pojkmamma. Älskar min son till månen och tillbaka.

    (jag hade känt lika för en flicka men nu har jag ju en pojk.)

  • Anonym (,,,)
    Wed 3 Aug 2022 10:20
    #2
    +2

    De ändrar sig säkert när barnet väl finns där. Om de ff är så där dumma så får ni säga åt dem: "Är det ett kön eller ett barn vi pratar om" och i värsta fall: "Om det inte duger åt er att barnbarnet är en pojke kan vi tyvärr inte umgås med er, för vårt barn ska inte behöva känna att det var oönskat" 

  • Wed 3 Aug 2022 11:01
    #3
    -1

    Jag fattar inte ens poängen med att säga något om det till någon.

  • Anonym (Farmo­r)
    Wed 3 Aug 2022 11:16
    #4
    -2

    Och jag reagerade precis tvärtom, vid båda barnbarnen!

    Jag ville så innerligt att det skulle bli pojkar, så jag kunde inte varit lyckligare.
    Hade såklart inte sagt något negativt om det varit flickor, men lite så där hemligt besviken skulle jag definitivt varit.

  • Wed 3 Aug 2022 14:07
    #5
    +3

    Blir så helvetiskt trött på sådana kommentarer. Vi väntar på fjärde dotter. Förlorade en förra sommaren i vecka 20. Många, framför allt äldre som håller tummarna för oss att det ska komma en pojke trots att vi sagt att vi vet att det är en flicka till. Ändå måste de poängtera att min man såklart vill ha en pojke. Noll känsla för att vi förlorat ett barn och bara är glada för att det är en frisk, levande bebis. Försök skaka av dig det. Er son är världens finaste.

  • Anonym (X)
    Wed 3 Aug 2022 14:13
    #6
    +1

    Dags att klippa banden till den släkten. 
    Låter som vidriga människor. Fundera på om det är så att ni ens skulle ha dem i ert liv om ni inte hade blodsband.

  • Anonym (H)
    Wed 3 Aug 2022 14:14
    #7
    +1

    Det låter ju helt absurt. Säg åt dom att hålla sig undan dig tills dom kan bete sig som folk

  • Wed 3 Aug 2022 14:14
    #8
    +2

    Vad du ska känna?
    Du får känna precis hur som helst, och jag förstår om du är upprörd över hur oförskämda de är.
    De kommer säkerligen älska barnet när han är här, men fy fan vad dåligt de uttryckte sig.
    När du orkar tycker jag du och din partner ska prata med dem.

  • Wed 3 Aug 2022 14:34
    #9

    Vilka svin! Tror banne mig aldrig dom fått träffa barnbarnen om det varit vår släkt. Man blir glad av ett levande barn! Det är nämligen det enda viktiga.

  • Anonym (Sexba­rnsmam­ma)
    Wed 3 Aug 2022 15:56
    #10
    +2

    De är bara fullkomliga idioter. Du får se på dem så och strunta fullkomligen i vad de sa.  Låtsas som ingenting. Pratar de illa om pojkar eller behandlar er son illa sedan får du ta det med dem då och upplysa om att det inte är deras rättighet att finnas i ert liv.

    Jag har sex flickor. Främlingar kan klma med lite korkade eller olämpliga kommentarer, men ingen i vår närhet har varit annat ön glada över barnen som fötts. Så ska det vara.

    Grattis till sonen!

  • Anonym (holme­nskolm­en)
    Wed 3 Aug 2022 16:50
    #11

    Äsch

  • Wed 3 Aug 2022 17:06
    #12

    Försök strunta i dem.
    Det där kan säkert ändra sig när barnet väl är fött.
    Men fortsätter de då komma med sådana oförskämdheter om pojkar så tycker jag du kan säga att du inte vill att de träffar ert barn för att ni inte vill att de ska få honom att känna sig oönskad. 
    Huvudsaken är väl att barnet är friskt. 

  • Anonym (Kalle­)
    Wed 3 Aug 2022 17:57
    #13

    Men vilka jävla dårar?!?! Sådär säger man inte!

  • Anonym (*)()
    Wed 3 Aug 2022 20:26
    #14

    I min familj/släkt var det tvärtom, alla hoppades på pojke och blev besvikna när det visade sig vara en flicka. 

Svar på tråden Släkten är besvikna över könet