• Sun 7 Aug 2022 10:30
    2529 visningar
    2 svar
    2
    2529

    Clearblue Digital Ultra Early

    Hej,
    det här är min första egna tråd. Jag ska börja med att säga att jag inte är så haj på alla förkortningar som används i samband med barnskaffande och ska använda ett senare når jag ställer min fråga så jag hoppas att det är rätt använt. 


    Hur som haver, jag och sambon har försökt bli med barn sedan januari 2022 och har än inte fått ett plus på stickan (kan ju ta tid såklart). Denna cykel är min mens sen. Nu kommer begreppet: jag är (är det något man är?) BIM+7 enligt min mensapp (Clue). Dag 37 i cykeln, brukar ligga runt 29-30, någon gång kommit till 32. Jag har känt symptom som ömma bröst, sömnsvårigheter och en lätt illamående känsla (som jag kanske inbillar mig, jag vet inte). Igår åkte jag till apoteket för att köpa sådana graviditetstest man tar tidigt för att det inte ännu har gått tre veckor sedan ägglossning, tror jag. Fanns bara Clearblue digitala, 2-pack tog jag. Tog ett igår eftermiddag för att jag var så nyfiken och det sa ?inte gravid?. Jag tänkte att nåja, det krävs såklart morgonurin eftersom jag är tidigt ute. Tog ett nu på morgonen med mitt första urin för dagen och likväl: Inte gravid. Var nästan helt säker på att det skulle visa på en graviditet då min magkänsla för första gången sagt att nu jävlar är det något på gång. Men icke. Nu är jag väldigt nervös över att det inte är något men mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro och mina bröst fortsätter kännas som blåslagna slagpåsar. Alltså nervös OCH osäker. Hur många test har det krävts för er innan det visat något? Och sena mensar? Jag vet att den kan vara sen ändå men min brukar ALDRIG vara såhär sen? Men är det vanligt att den kan bli det när man försöker? Kanske är jag SKENGRAVID!! Otåligheten skaver så i mig!!

  • Svar på tråden Clearblue Digital Ultra Early
  • Anonym (M)
    Sun 7 Aug 2022 11:15
    #1

    Jag har också ganska så regelbunden mens. 
    Men förra månaden hade jag en cyklus på 35 dagar. Jag fick ägglossning mycket senare än vad jag brukar ha. Ibland gör kroppen sitt eget race. 
    Om du är på BIM +7 behöver du inte ta tidigt test. Sånt tar man innan BIM. Och är du 7 dagar över så ska det ha stått gravid. 
    Om du tempar dig varje morgon så kan du se när du haft ägglossningen. Se hur lång lutealfas du har.

  • Sun 7 Aug 2022 12:17
    #2
    Anonym (M) skrev 2022-08-07 11:15:23 följande:

    Jag har också ganska så regelbunden mens. 
    Men förra månaden hade jag en cyklus på 35 dagar. Jag fick ägglossning mycket senare än vad jag brukar ha. Ibland gör kroppen sitt eget race. 
    Om du är på BIM +7 behöver du inte ta tidigt test. Sånt tar man innan BIM. Och är du 7 dagar över så ska det ha stått gravid. 
    Om du tempar dig varje morgon så kan du se när du haft ägglossningen. Se hur lång lutealfas du har.


    Tack för svar! Provade med ägglossningstester och så i början men märkte att jag bara blev stressad av att försöka hålla koll. Vi ligger ganska ofta så tänkte att jaja det är ju lika stor chans att det händer oavsett om jag kissar i muggar eller inte. Inte testat med temp och lutealfas ska jag googla nu hehe.
Svar på tråden Clearblue Digital Ultra Early