• Anonym (hysteri)

Histrionisk personlighetsstörning

Efter att ha följt Amber Heard och Johnny Depp och läst lite om Amber så har jag insett att jag faktiskt har den diagnosen till 100%. Tidigare trodde jag det var borderline eller narcissism, men nu så har jag hittat en diagnos som verkligen stämmer in på mig och jag är 53 år!! Det känns sent i livet att äntligen få min diagnos, men jag har betett mig konstigt i nära relationer länge.

Allt handlar om MIG, jag måste alltid relatera till MIG för att förstå vad andra menar när de pratar om något eller vill fråga om råd, jag är en riktig drama queen och ska alltid komma först. Vill stå i centrum och helst bara prata om mig. Jag kan göra slut för att hota, men ångrar mig sedan och ska ha tillbaka mannen igen. Såhär har jag hållit på hela mitt liv. Är så trött på mig själv. 

Det är först nu efter 6 år med en man som jag inser att jag i alla relationer beter mig likadant. Orkar inte förlora ännu en bra man pga detta.

Finns där någon därute som har denna diagnos eller vet någonting om den? Har talat med så många psykologer genom åren men ingen kan konstatera någon diagnos på riktigt. Det är så sorgligt att man själv måste läsa sig till eller gissa sig till den.

Finns tabletter eller hjälp att få? vad gör man under tiden?

• Svar på tråden Histrionisk personlighetsstörning
  • Anonym (Vården?)

Oj oj, det låter rätt så mycket som mitt ex men hon är inte kapabel till självinsikt.

Nej men allvarligt talat så tror jag du absolut gör bäst i att söka vård, psykologhjälp. Antagligen, om ekonomin tillåter så är privat snabbast.

Starkt av dig att erkänna för dig själv och att faktiskt vilja ha hjälp. Än finns det tid kvar <3

• Anonym (hysteri)
    Anonym (Vården?) skrev 2022-08-07 21:09:07 följande:

Oj oj, det låter rätt så mycket som mitt ex men hon är inte kapabel till självinsikt.

Nej men allvarligt talat så tror jag du absolut gör bäst i att söka vård, psykologhjälp. Antagligen, om ekonomin tillåter så är privat snabbast.

Starkt av dig att erkänna för dig själv och att faktiskt vilja ha hjälp. Än finns det tid kvar <3

Hur betedde ditt ex sig? Skulle du vilja dela med dig? Tog det slut pga just denna sk diagnos?
Svar på tråden Histrionisk personlighetsstörning