• BadAnarchist

    Flytta till Borlänge

    Hej, jag skrev precis en tråd om detta men mobilen laggade och den postade innan jag skrivit klart, så inlägget är inte ens i närheten av läsbart. 


    Jag är iaf gravid och vill flytta närmare mina föräldrar. Min sambo har ingen släkt så det är därför naturligt att flytta närmare dem. Vi bor just nu 3 timmar från familj och vänner och har inget stöd nät. 


    vi får lägenhet i Falun (Inskriven på kopparstaden) men jag tycker bättre om Borlänge. Stör mig något enormt på tjänstemanna mentaliteten i Falun och alla wanna be stockholmare som ska låtsas vara lite fina i kanten. Då känner jag mig mer hemma i Borlänge då jag är uppvuxen i arbetarklassfamilj Och närheten av Borlänge. Så jag tycker naturligtvis att  Folket är mycket gladare och trevligare i Borlänge och trivs bättre med bruksmentaliteten då det är det jag är van vid. Helt annorlunda att bara gå på stand i Borlänge än i Falun enligt mig. 


    ingen av oss har körkort (Mitt är på G) så bo i närheten av centrum är ett måste. Jag har tidigare haft lägenhet i centrum men verkar vara svårare att få lägenhet precis i centrum. Gång avstånd på ca 20 min från affärer funkar bra då jag är van vid att gå överallt. Tjärnaängar, jax och jacobsgårdarna är off limits, de e No go zone så att säga. Men bullemyren? Har inte jätte bra koll på bullemyren, verkar finnas bättre och mindre bra delar av bullemyren. Min syster bor på bullemyren i en jätte fin och prisvärd etta. 

    vad skulle ni säga här på familjeliv är bästa områdena i Borlänge som ligger i centrum eller nära centrum? 


     

  • Svar på tråden Flytta till Borlänge
  • Anonym (Man)

    Testa Falun 
    du blir förvånad och glöm inte är ju bara 15 minuter i mellan by hålorna 
    ellär huur ?.

  • BadAnarchist
    Anonym (Man) skrev 2022-08-07 22:42:58 följande:

    Testa Falun 
    du blir förvånad och glöm inte är ju bara 15 minuter i mellan by hålorna 
    ellär huur ?.


     


    Jag gick 3 år gymnasium i Falun och bodde även där i något år. Tycker inte om det.

Svar på tråden Flytta till Borlänge