• Anonym (Carl 75)
    Sun 7 Aug 2022 21:56
    2709 visningar
    6 svar
    6
    2709

    Ni som separerade eller stannande kvar!

    Har funderat på separera fram och tillbaka i 5 år. Minst par ggr i veckan och speciellt efter tjafs. Det grundar sig i botten på jag tappat intresse och attraktion. Minimalt med närhet / intimitet. 


    Men har 15år ihop och barn som är yngre så är så himla tufft beslut. 


    Min fråga är hur länge ska man fundera?
    Är 46 och ser hyfsat bra ut fortfarande men  blir ju svårare träffa ny ju längre man väntar. 


    Har ni ångrat ni lämnande eller stannade kvar? Vad var det slutgiltiga som fick er lämna?

  • Svar på tråden Ni som separerade eller stannande kvar!
  • Anonym (Jump)
    Sun 7 Aug 2022 22:02
    #1

    Vad tjafsar ni om? 

  • Anonym (Godiv­a)
    Sun 7 Aug 2022 22:20
    #2

    Att separera och eller skiljas - ofta kan det bli så att man hamnar från askan i elden. Problemet med relationer är både ekonomi och inte minst - barn.

    För många relationer tar slut på grund av bonusbarn som man inte kommer överens med. 

    Och den har man egna barn som den nya relationen inte kommer överens med. 

    Den bästa lösningen skulle kanske vara en trevlig KK utan förpliktelser. 

  • Anonym (Skild­)
    Mon 8 Aug 2022 21:34
    #3

    Jag skilde mig för ett par år sedan efter att ha funderat löst på det en längre tid. Hos oss fanns heller ingen attraktion eller intimitet kvar sedan många år och min partner mådde dåligt och tog ut det på ett negativt sätt mot familjen, vilket fick mig att slutligen inte vilja vara kvar i den relationen. 


    Jag har inte ångrat skilsmässan alls än så länge, och känner heller inte något behov av att träffa någon ny än.

    Vad säger din partner om situationen? Vad tjafsar ni om? Har ni pratat med någon familjerådgivare eller liknande? Det räddade ju inte vår relation, men vi kunde kommunicera bättre där när det var som jobbigast och hitta fungerande samarbetsformer kring barnen m.m. tills efter skilsmässan.

  • Anonym (Carl 75) Trådstartaren
    Tue 9 Aug 2022 20:04
    #4
    Anonym (Skild) skrev 2022-08-08 21:34:13 följande:

    Jag skilde mig för ett par år sedan efter att ha funderat löst på det en längre tid. Hos oss fanns heller ingen attraktion eller intimitet kvar sedan många år och min partner mådde dåligt och tog ut det på ett negativt sätt mot familjen, vilket fick mig att slutligen inte vilja vara kvar i den relationen. 


    Jag har inte ångrat skilsmässan alls än så länge, och känner heller inte något behov av att träffa någon ny än.

    Vad säger din partner om situationen? Vad tjafsar ni om? Har ni pratat med någon familjerådgivare eller liknande? Det räddade ju inte vår relation, men vi kunde kommunicera bättre där när det var som jobbigast och hitta fungerande samarbetsformer kring barnen m.m. tills efter skilsmässan.


    Tjafsar nog mest om vem som gör vad och jag är så himla trött på allt negativt. Bli jämförd med andra pappor.
    Inte sagt älskar osv på många år ändå är min partner nöjd och tycker det är ok. 

    vi har det inte så dåligt alltså men jag funderar konstant på hur det skulle vara ha en partner som var fysisk och intimitet i förhållandet. 

    är livrädd för bo själv tror jag också samt hur lätt träffa ny tjej vid 45 (ser hyfsad ut , tränar en del) men tycker ingen träffar någon av vänner.
    Men tänk vid 70år ångra allt ?

  • Anonym (Carl 75) Trådstartaren
    Tue 9 Aug 2022 20:09
    #5
    Anonym (Godiva) skrev 2022-08-07 22:20:34 följande:
    Ni som separerade eller stannande kvar!

    Att separera och eller skiljas - ofta kan det bli så att man hamnar från askan i elden. Problemet med relationer är både ekonomi och inte minst - barn.

    För många relationer tar slut på grund av bonusbarn som man inte kommer överens med. 

    Och den har man egna barn som den nya relationen inte kommer överens med. 

    Den bästa lösningen skulle kanske vara en trevlig KK utan förpliktelser. 


    håller med ????! 


    Tyvärr gjort felsteg och fungerade inte alls. med singeltjej som jag blev tokkär i och besvarat men blev dumpad och därför jag nu funderar på lämna. fortfarande galet kär i andra men hon har nog ny partner tror jag. 


    Och just det med bonusbarn glömmer man lätt om separera och träffa ny inte pigg på fler barn ?

  • Anonym (Prata först)
    Tue 9 Aug 2022 21:02
    #6

    Jag vet också flera i din sits som ångrat sig efteråt.
    Som känner att de förstört sin familj och t o m sina liv!

    Ta ett riktigt, riktigt allvarligt snack med din partner. Får du ingen respons på det är det bara att gå.

Svar på tråden Ni som separerade eller stannande kvar!