• Kromadlack

    Pussa på sitt barn

    Hej! Reagerade på att C. Ronaldo pussar sitt barn på munnen, något som tydligen är vanligt i andra kulturer. Vad tycker ni om detta? Jag tycker det är fett creepy, förstår en puss på kinden, men munnen, wtf????

  • Svar på tråden Pussa på sitt barn
  • Ocdmänniska

    Inge konstigt alls tycker jag. Är svensk med svenska föräldrar och mamma pussade alltid oss. Pussar mamma ibland än idag när man ger en kram. 

  • fluu

    Jag kan inte hjälpa att tycka att det är äckligt och jag minns hur äckligt jag tyckte att det var när jag var liten. Jag pussar bara min man på munnen,  ingen annan. Men samtidigt så vet jag ju att det här är mina egna upplevelser så jag smetar inte över dem på andra hur som helst. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • snöblask

    Jag pussar yngsta på munnen. Han är åtta och vill det, ibland gör jag ?snepuss? så läpparna inte möt då reagerar han o undrar varför. De stora tonåringarna pussar jag på kingen. Vet inte exakt vilken ålder jag slutade pussa dem på munnen men tänker jag på åttaåringen vill han hellre pussas än jag så min gräns kanske går om något år. Varför vet jag inte. Men pussar som sagt gärna på kinden och kramas massor.

  • Guldnovan
    Drottningen1970 skrev 2022-08-08 08:27:16 följande:

    Och jag är förövrigt ursvensk.


    Jag är ursvensk och enligt mig är det onormalt efter småbarnsåren. 
    Vem har rätt? 
  • Guldnovan

    Efter småbarnsåren, nånstans vid 5 kanske (minns inte riktigt nu för de är vuxna) slutade vi med att pussa våra barn på munnen. 
    När jag själv får barnbarn kommer det garanterat  inte ske.  Vi tillät inte våra föräldrar pussa sina barnbarn på munnen.  Men de verkade ha samma uppfattning så det blev inte en grej. 

  • Drottningen1970
    Guldnovan skrev 2022-08-10 13:51:44 följande:
    Jag är ursvensk och enligt mig är det onormalt efter småbarnsåren. 
    Vem har rätt? 

    Jag såklart. Vad du och just du tycker känns rätt och fel i förhållande till dina barn kan bara du avgöra. 


    Men att ge sig på att tycka att andra är äckliga för att de pussar sina barn på munnen. Det är då man har fel.

  • PrincessDalia

    Vi har valt att inte pussa våra barn på munnen. Tänker att om jag pussar dem på munnen så kanske de även vill pussa sina förskolekompisar och andra de gillar på munnen. Känns inte jättefräscht med covid, förkylningar munherpes mm som de kan drabbas lättare av om de munpussas till höger och vänster. 

  • Guldnovan
    Drottningen1970 skrev 2022-08-10 17:11:03 följande:

    Jag såklart. Vad du och just du tycker känns rätt och fel i förhållande till dina barn kan bara du avgöra. 


    Men att ge sig på att tycka att andra är äckliga för att de pussar sina barn på munnen. Det är då man har fel.


     Jag skulle uppskatta om du inte hittar  på nåt jag inte skrivit. Det finns andra anledningar och äckligt är inte en av dem.
  • Drottningen1970
    Guldnovan skrev 2022-09-06 11:16:49 följande:
     Jag skulle uppskatta om du inte hittar  på nåt jag inte skrivit. Det finns andra anledningar och äckligt är inte en av dem.

    Ts tyckte det var äckligt. 


    Du tycker det är onormalt.

    samma problemtik när man ger sig på att tycka sådant om andra människors fullt normala kärleksyttringar gentemot sina barn så har man helt enkelt fel. Du behöver inte pussa dina barn, och du behöver inte heller tycka något om andras pussar.

  • snöblask
    PrincessDalia skrev 2022-09-06 09:15:41 följande:

    Vi har valt att inte pussa våra barn på munnen. Tänker att om jag pussar dem på munnen så kanske de även vill pussa sina förskolekompisar och andra de gillar på munnen. Känns inte jättefräscht med covid, förkylningar munherpes mm som de kan drabbas lättare av om de munpussas till höger och vänster. 


    Har alltid pussar mina små barn på munnen och ingen av dem har någonsin pussat förskolepersonal eller andra på munnen för den delen. 
  • Tekopp

    Min tvååring brukar pussa mig rätt på munnen. Hon har väl sett att det är så pappa gör. Ibland är hon helt snorig och kladdig av mat och även smutsig av lek ute. Jag älskar hennes små pussar oavsett ❤️

Svar på tråden Pussa på sitt barn