• Anonym539

    Hur stor kan man bli?!

    Hej!
    Jag är snart i vecka 38 och har stora probldm i vardagen med att utföra vardagliga sysslor såsom att laga mat, diska, städa, gå upp och ner i sängen samt i soffan. Innan graviditeten vägde jag 59 kg (154 cm kort). Nu väger jag 110 kg och har alltså gått upp över 40 kg. Mitt mått runt magen är 167 cm. Jag är alltså bredare än längre?! Någon som har varit med om liknande viktuppgång och huf gick det för er? Själv så har jag problem med att magen är i vägen. Jag hamnar för långt ifrån diskbänken i och med att magen tar i. Jag kommer inte upp ur soffan utan min mans hjälp och när jag ska duscha så behöver jag honoms hjälp också för att jag inte kommer åt med duschkrämen nedanför magen.

  • Svar på tråden Hur stor kan man bli?!
  • Anonym (A)
    Anonym539 skrev 2022-08-08 15:38:11 följande:
    Hur stor kan man bli?!

    Hej!
    Jag är snart i vecka 38 och har stora probldm i vardagen med att utföra vardagliga sysslor såsom att laga mat, diska, städa, gå upp och ner i sängen samt i soffan. Innan graviditeten vägde jag 59 kg (154 cm kort). Nu väger jag 110 kg och har alltså gått upp över 40 kg. Mitt mått runt magen är 167 cm. Jag är alltså bredare än längre?! Någon som har varit med om liknande viktuppgång och huf gick det för er? Själv så har jag problem med att magen är i vägen. Jag hamnar för långt ifrån diskbänken i och med att magen tar i. Jag kommer inte upp ur soffan utan min mans hjälp och när jag ska duscha så behöver jag honoms hjälp också för att jag inte kommer åt med duschkrämen nedanför magen.


    Oj, hur har detta hänt? Varför har det inte stoppats i tid?
  • Anonym (Ojoj)

    Det har väl att göra med att du är så liten till och börja med. Det märks helt enkelt att du är gravid och du blir ordentligt gravid.

    Jag befarar att jag också kommer hamna i en liknande situation som du en vacker dag. Jag är 155 cm och väger nu 46 kg.

    Du har ju bara två veckor kvar att stå ut med i alla fall. Be maken diska, städa och laga mat. Vill han inte det är han ett pucko. Så länge du inte har svåra smärtor är det väl inget egentligt problem heller?

  • Anonym (1.53)

    Bara för man är kort betyder det inte att man drar iväg så mycket. Jag gick upp 7 kg sammanlagt när jag väntade första barnet. Är 1.53.

  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (1.53) skrev 2022-08-09 09:24:09 följande:

    Bara för man är kort betyder det inte att man drar iväg så mycket. Jag gick upp 7 kg sammanlagt när jag väntade första barnet. Är 1.53.


    Det ger mig hopp!
Svar på tråden Hur stor kan man bli?!