• sessan28

    Sambo och familj är riktigt ovänner

    Det är så att igår råkade min sambo och min familj i gräl med varandra, inte lite men mycket.. 

    Min sambo har kort stubin och tycker att han har rätt i allt och han startar aldrig något fel. osv osv. 


    Vill tillägga att vi har 2 barn tillsammans. 


    Hur som helst så var min mamma och min ena bror här igår tills min sambo kom hem för dem hjälpte lite med barnen för jag har gjort kejsarsnitt och mådde dåligt igår. Sen han kommer hem, inget mer med det. Dem pratar och skojar med varandra. 
    Min sambo frågar sen vart hans jeans är, jag sa i skåpet och han öppnar och säger dom finns inte där. Jag säger jo? Sen han går igenom tvättkassarna och hittar inte. Jag öppnar skåpet och tar ut jeansen och bara här, rakt framför en. Sambon tyckte jag skrek mot honom och blev smått otrevlig. Min bror säger till min mamma kan vi gå jag orkar inte höra detta. Min bror lägger ytterligare en kommentar, dem beter sig som småbarn och min sambo bara säg inte så i mitt hem, stod i hallen så hörde inte allt. Jag kommer in sen och min sambo säger ut ur mitt hem för min bror hade sagt det är min systers lägenhet så du kan gå då. (jag står på kontrakt och han är inneboende men bådas lägenhet). Min sambo blev ännu mer arg och säger gå ut från min lägenhet och du får inte träffa mina barn mer. Min bror sitter kvar i soffan och efter en stund så reser han sig upp och bara vad har jag gjort dig? Min bror har en del diagnoser själv så jag tror inte han riktigt tänker på vad han säger. Min sambo säger gå ut härifrån men han går inte. Min mamma säger lugna ner er och står med vår bebis i famnen. Han skriker jag kommer slå sönder dig och ska döda dig. Sen eskalerar det och han ?knuffar? ut min bror i hallen och mot dörren. Min bror är bara 19 så jag tror han blev nervös/rädd? Vet inte. Min sambo kan ta för sig osv (han är 31) och min bror är ganska smal och hade nog inte kunnat göra något mot honom. Jag säger till dem att bara gå härifrån för nu och min familj känner att jag kastade ut dem men så är inte fallet. 


    Min sambo kommer från en muslimsk familj och är uppvuxen med stryk och ordet jag ska slå Dig och döda dig är inget för dem. Dem kan säga det och nästa dag gå och fika. 


    Min bror och mamma drar och mitt ena barn går ut på balkongen där sambon sitter röker och ropar mormor Och hon säger hejdå mitt hjärta och min sambo bara gå in med dig du får inte träffa mormor och dem andra mer..
    Riktigt onödigt att säga sådär. Min mamma menar på vad hon har gjort honom men han drar alla över samma kant nu och vill inte våra 


    barn träffar min familj mer och va tydlig med det till min mamma och bror..

    Meningen var att vi alla ska/skulle till Tosselilla nu på lördag eftersom min sambo fick biljetterna genom sitt jobb billigt. Min familj har betalat för sina biljetter men min sambo vägrar ge dom nu till dem Och säger dem får sina pengar den 25e. 


    Mina bröder vill inte prata med mig och har blockat mig överallt. Min pappa svarar inte mig jag ringer, det bara mamma som svarar och skriver. 


    Den är upprörda och ingen vill prata med mig och tar ut allt över mig nu fast jag inte har gjort något. Jag har sagt till honom att hans beteende var verkligen inte okej och man säger fan inte sådär. Han menar det är tomma hot och han skulle aldrig göra sådär Som han sa. 


    ingen vill prata med varandra nu och min familj tycker att jag tar hans parti fast jag inte gör det och mina syskon anser jag sviker dem för dem är min familj och inte han. Hur jag kan göra så mot dem och en massa. 


    Jag vet inte vad jag ska göra? jag är helt förstörd, känner mig tvungen välja mellan dem och vad jag än gör kommer någon bli sårad och det gör ont i mig. 


    Jag får även ut föräldrapenning och står med en dyr hyra som han betalar så det är inte bara kasta ut. Min bror tycker jag ska säga upp min lägenhet och bo hos dem med 2 barn men det är inget jag vill och jag kan inte bara ta barnen ifrån honom som min bror vill. Vad ska jag göra?

    Detta är inte första gången dem är ovänner, vi varit tillsammans i 5 år och varit mycket bråk men tror detta va sista droppen för alla och tror aldrig dem kommer bli vänner igen. 

  • Svar på tråden Sambo och familj är riktigt ovänner
  • Jag är bara jag

    Du ska självklart lämna aset. Ut med han eller flytta själv. Polisanmäl fanskapet när du ändå håller på. Han kom med dödshot!  Och det försvarar du?!

  • Kockobello

    Vilken misär. Ja, jag vet inte. Till en början skulle ni ju inte skaffat några barn, men det är ju för sent nu. Flytta, kanske? Du kan ju inte ha ett pack till sambo.

  • Kockobello

    Mer sådan misär behöver ju inte världen. Synd dom inte mer aktivt arbetar med familjeplanering i samhället.

  • sessan28

    Jag försvarar inte min sambos beteende till dem som tror det men jag bråkar inte med honom heller framför våra barn. 

  • Tecum

    Varför väljer kvinnor att skaffa barn med såna män? I vanliga fall ska man stå upp för sin partner framför föräldrar och syskon, men det gäller bara när man är ihop med en vettig person. En så otrevlig, våldsbenägen och i slutändan farlig man som din ska man bara lämna.

  • mcs1988

    Lämna! Det kommer bli värre? Skydda dina barn från denna miljö, snälla! Samhället behöver inte mer våld 

    Barnfridsbrott är straffbart. Dödshot likaså. 


     

  • mcs1988

    Och snälla skyll inte på ekonomin för att inte våga lämna aset. Det finns massor med bra skyddsnät för det i Sverige 

  • glassgumman78

    För det första, jag känner många muslimska familjer och nä ingen av dem dödshotar varandra till vardags. Så skyll inte detta på den muslimska kulturen och normalisera detta.
    Din man är kanske uppvuxen så. Betyder inte att han får utsätta din familj, dig eller era barn för detta och sen rycka på axlarna.

     Detta startade alltså för att han inte klarade av att du blev lite otrevlig kring att han inte hittade sina jeans? 

    Din bror är 19 och din sambo är 31. Oavsett om din bror gick över gränsen med sina kommentarer är det ju inget snack vem som bör bete sig som den vuxne...Hota och bruka våld mot någon som är både yngre och mindre...och inför sina barn....jag finner inte ord..

    Att sen dra in barnen och säga till dem att de inte ska få träffa sin mormor och de andra för att man själv är arg. Barn som inte gjort något fel. Mitt hjärta brister av berättelsen om barnet på balnongen..
    Så gräsligt. Så egocentriskt. Så fult.

    Jag hoppas och ber att din familj gör en orosanmälan till socialtjänsten om du inte fattar att du behöver skydda dina barn
    Detta är inte en ok miljö för barnen att växa upp i.

  • erikaABC

    Ring omedelbart familjerådgivning så att ni kan få stöd och råd utifrån
    Detta är inget som du kan lösa själv

  • Kockobello

    Tror inte på rådgivning i detta fallet, utan ta barnen och dra när han är borta. Dom får ge er skyddat boende på annan ort helst.

  • Kockobello

    Så ledsamt att sådana män fått chansen att föröka sig.

  • AMCG
    sessan28 skrev 2022-08-08 19:18:42 följande:

    Jag försvarar inte min sambos beteende till dem som tror det men jag bråkar inte med honom heller framför våra barn. 


    Men din sambo misshandlar era barn verbalt framför dig och bråkar på ett sinnesjukt vis med mormor och morbror framför barnen? Ett barn som hör ?jag ska döda dig/mormor/morbror/mamma/grannen/katten? tror vanligt vis på det och lever i skräcken för att de ska hända. Samma ska gäller uttalanden som ?du kommer aldrig få träffa mormor/morbror igen?. Kanske inte alla men många/de flesta barn tar sånt bokstavligt och tror på det. Det är ingen god uppväxt era barn får. Jag vet inte hur det ser ut annars i deras liv men det är väldigt stora övertramp din sambo gör och väldig passivt om du inte där och då framför barnen säger att det inte är ok att säga så till barnen eller i närheten av barnen. Pappan måste be barnen om ursäkt och förklara för att reparera skadan. 
  • DominantPoly

    Jag har svårt att se att någon som har så lite självbehärskning att den slänger ur sig.mordhot skulle kunna vara en vettig och bra förälder eller partner.

    Inte blir det bättre av att han använder barnen som brickor och.vapen för sin egen hämnd gentemot mormorn, så hon inte får träffa dem.

  • mcs1988

    Du är medberoende och nedtryckt, snälla ta dig och barnen därifrån nu! Dina Barn är värda en tryggare framtid. 
    I Kronoberg finns fantastisk samtalsstöd i en organisation som heter Familjefrid. Det finns säkerligen i ditt lån med men först ring kvinnojouren. lycka till 

  • Mrs Moneybags

    Du bör lämna den här mannen. Oavsett vad de har för språkbruk i hans släkt så funkar inte det bland andra människor. Om din 31-årige man inte kan anpassa sitt sätt att prata till hur vanligt folk pratar så är han helt enkelt inte intresserad av att vara vän med din familj. 

    Jag förstår din familj till 100%. Jag hade gjort en orosanmälan om jag hade hört någon säga sådär till sina barn och hota med att de inte får träffa mormor och döda morbror. De gör helt rätt i att blocka dig för du verkar inte mottaglig för deras åsikter. Då är det ju ingen idé att ha kontakt. 

    När det gäller biljetterna som din familj har betalat för så får din sambo betala tillbaka ögonaböj om han inte tänker lämna ut biljetterna. De ska inte behöva vänta till den 25:e. Inte undra på att de avskyr honom. Fy. 

    Stackars dina barn. 

Svar på tråden Sambo och familj är riktigt ovänner