• Mon 8 Aug 2022 20:07
    4359 visningar
    3 svar
    3
    4359

    Nån som varit i Turkiet nyligen?

    Hur var resan?

  • Svar på tråden Nån som varit i Turkiet nyligen?
  • Anonym (Turis­tan)
    Wed 10 Aug 2022 15:33
    #1
    -1

    Turkiet är ett jäkla skitland. Varit där två gånger och ALDRIG mer. 

    Enda staden som är något att besöka är Istanbul, en intressant stad, men inget som är värt resan om när det finns massa andra bättre länder och städer att åka till.

    Alanya och Antalya är moderna varianten av Sodom och Gomorra, med dekadens, otrevliga människor och kass mat. Hotellen är kassa, och ibland rent av farliga att befinna sig på (elsäkerhet likt Indien). Invånarna skinnar turisterna på pengar och kallar dem fula saker bakom deras rygg. 

    Åk till ett europeiskt land kring medelhavet istället. Kostar lika mycket, och är en rejält trevligare upplevelse. 

    Stränderna är inte mycket att hurra för om man jämför med Grekland, Italien, Frankrike eller Spanien. Vattnet är ju detsamma, men skitigare med mer skärp i vattnet och på stränderna. 

  • Anonym (Jojje­)
    Wed 10 Aug 2022 15:54
    #2
    Anonym (Turistan) skrev 2022-08-10 15:33:58 följande:

    Turkiet är ett jäkla skitland. Varit där två gånger och ALDRIG mer. 

    Enda staden som är något att besöka är Istanbul, en intressant stad, men inget som är värt resan om när det finns massa andra bättre länder och städer att åka till.

    Alanya och Antalya är moderna varianten av Sodom och Gomorra, med dekadens, otrevliga människor och kass mat. Hotellen är kassa, och ibland rent av farliga att befinna sig på (elsäkerhet likt Indien). Invånarna skinnar turisterna på pengar och kallar dem fula saker bakom deras rygg. 

    Åk till ett europeiskt land kring medelhavet istället. Kostar lika mycket, och är en rejält trevligare upplevelse. 

    Stränderna är inte mycket att hurra för om man jämför med Grekland, Italien, Frankrike eller Spanien. Vattnet är ju detsamma, men skitigare med mer skärp i vattnet och på stränderna. 


    Håller inte med! Jag har rest till turkiet minst 11 ggr, varav Alanya, Side, Marmaris. Alanya helt klart favoriten, man vet vad man får - god mat, kanonväder, trevlig befolkning. Marmaris var oxå fint men lite ?lyxigare?
  • Anonym (L)
    Wed 10 Aug 2022 17:44
    #3

    Var i Turkiet i början av juni, i Side. Var som alla andra solsemester jag varit på, lata dagar på stranden på dagarna och på kvällen åt vi ute och gick lite på stan. Jag är fullt nöjd, bra väder och engelsktalande trevlig och serviceminded personal. Bra flygtid med, drygt 3 h och 30 minuter från Malmös flygplats. Transfern från Antalaya drygt en timme med buss. Vi provade inga utflykter utan höll oss till centrumet nära hotellet. Maten helt okej, vi hade all inklusive. Hörde dock att priserna gått upp rätt mycket, men förstår samtidigt att de drabbas av inflationen samt behöver ta igen efter två års pandemi med typ inga turister. 

    Jag kan rekommendera Turkiet. 

Svar på tråden Nån som varit i Turkiet nyligen?