• Anonym (Sjukpensionär)

43 320 timmar kvar tills jag är skuldfri

Eller 258 veckor, vilket jag skriver i mitt exceldoku. Ok, kanske inte exakt. Och det gäller bara kronofogdenskulderna.

Jag är sjukpensionär och fom januari i år drar de 832 kr/månad. Jag betalar också extra om jag får över av mapengarna varje vecka. Fixar varje måndag. Den här måndagen betalade jag in 40 kr som blev över från förra veckan. Jag vet inte hur mycket till eller från det gör, men kanske lite?

Jag har 4 st inte jättestora skulder hos kfm. När jag fick papper om utmätning lät jag schablon hyran stå kvar trots att min hyra ligger några hundralappar över. Jag bestämde helt enkelt att jag får dra ner  på annat.

Hur står det till med er därute? Ser ni något ljus i skuldtunlarna, hur små de än må vara? 

• Svar på tråden 43 320 timmar kvar tills jag är skuldfri
  • Anonym (Okänd)

Ville bara gratulera!

• Anonym (Sjukpensionär)
    Anonym (Okänd) skrev 2022-08-08 22:06:01 följande:

Ville bara gratulera!

Tack!
  • Anonym (Skuld)

För mig drar de 11000 av lönen.... men nu bara knappt 7000 kvar så antingen skuldfri i sug el sep, lite beroende på vad jag får för lön .

• Anonym (Skuld)
    Anonym (Skuld) skrev 2022-08-09 06:56:10 följande:

För mig drar de 11000 av lönen.... men nu bara knappt 7000 kvar så antingen skuldfri i sug el sep, lite beroende på vad jag får för lön .

Aug ska det stå
  • Anonym (Sjukpensionär)

Måndag igen. Men nu vet jag inte när jag kommer bli av med skulderna för det har hänt något skumt.

En av skulderna har hoppat upp 700 kr! Det irriterar mig att det är så knapphändigt med information på kronofogdens hemsida, men jag tror ärligt att det är ett felslag någonstans. Jag har fyrat av ett mejl. Orsaken till att jag tror att någon tryckt eller förmodligen läst fel siffra, en sjua istället för en etta är för att förra veckan var just den skulden på 3146 kr, och jag betalade in 40 kr. Räntan går upp 2-3 kronor varje vecka, 2 varannan och 3 varannan. Så för mig känns det som att någon har råkar skriva 3709 istället för 3109.

I alla fall, tills det är rättat, om det nu inte är någon annan grej som spökar som jag inte fått veta, har jag nu 45 360 timmar kvar tills hag är skuldfri. Eller 270 veckor.

• Anonym (M)

Är skuldfri oktober o 2 år. Har skuldsanering.

• Anonym (Sjukpensionär)

Glömt att uppdatera här.

Det visade sig att det inte var 700 kr utan 600 kr och det var tydligen avgiften som kronofogden tar ut årligen. Ni ser, de behöver bli bättre på att visa sån information.

I alla fall, månadsbetalningen är gjor, plus extra inbetalningen som jag gör på måndagar, och det är nu 259 veckor kvar.  Så nu är jag nästan tillbaka på ruta 1 från när jag startade tråden.

Jag har också kollat på de andra skulderna och de är alla registrerade i mars, så de kommer väl gå upp med 600 kronor var då antar jag.

Det känns bra men lite drygt.

Svar på tråden 43 320 timmar kvar tills jag är skuldfri