• Tue 9 Aug 2022 10:38
    1151 visningar
    4 svar
    4
    1151

    När fick ni tillbaka smak och lukt efter corona?

    Jag undrar alltså när ni fick tillbaka er smak och lukt riktigt efter corona. 


    jag hade corona i november förra året och min smak och lukt är fortfarande inte återställd. Från början var det helt dött men sen några månader tillbaka känner jag svaga smaker och lukter MEN det smakar och luktar inte som det ska. Allt är skevt och äckligt. 


    Det värsta är: tvättmedel och rengöringsprodukter, tvål, deo, parfym, kaffe, fruktiga godisar och teer, tandkräm, choklad mm. Allt som jag saknar då typ. 


    Tänk om de aldrig blir som innan :(

  • Svar på tråden När fick ni tillbaka smak och lukt efter corona?
  • Anonym (Näsan­)
    Tue 9 Aug 2022 10:48
    #1

    Usch vad jobbigt. :( Tränar du ditt luktsinne? 

  • Tue 9 Aug 2022 10:59
    #2
    Anonym (Näsan) skrev 2022-08-09 10:48:31 följande:

    Usch vad jobbigt. :( Tränar du ditt luktsinne? 


    Nej de kanske jag borde. Testade någon gång i början men eftersom jag Inte kände något alls då så kändes det värdelöst när jag inte ens visste att jag hade något framför näsan när vi gjorde blindtest :p
  • Anonym (Näsan­)
    Tue 9 Aug 2022 11:24
    #3
    QueenV skrev 2022-08-09 10:59:11 följande:
    Nej de kanske jag borde. Testade någon gång i början men eftersom jag Inte kände något alls då så kändes det värdelöst när jag inte ens visste att jag hade något framför näsan när vi gjorde blindtest :p

    Vad jag förstått ska man räkna med minst en månads träning innan man märker förbättring. 


    Jag lider verkligen med dig! Är själv rädd att råka ut för detsamma, det är därför jag läst på lite om det. Såg att 1177.se hade bra info om luktträning. 


    Hoppas verkligen att det blir bra igen för dig! 

  • Tue 9 Aug 2022 12:11
    #4
    Anonym (Näsan) skrev 2022-08-09 11:24:52 följande:

    Vad jag förstått ska man räkna med minst en månads träning innan man märker förbättring. 


    Jag lider verkligen med dig! Är själv rädd att råka ut för detsamma, det är därför jag läst på lite om det. Såg att 1177.se hade bra info om luktträning. 


    Hoppas verkligen att det blir bra igen för dig! 


    Tack goa du! Ska absolut ta ge detta ett försök :)
Svar på tråden När fick ni tillbaka smak och lukt efter corona?