• Tue 9 Aug 2022 13:48
    35255 visningar
    2 svar
    2
    35255

    Bebis 2 månader kväljer

    Min bebis på två månader har börjat kvälja vid lite olika tillfällen. Han kan kvälja flera gånger på rad och även hosta till. Jag tycker att jag har lyckats lokalisera det till att när:

    - han behöver rapas men läggs ned (oavsett om han sover eller är vaken) 

    &

    - om han ligger ner och klämmer/försöker bajsa (oavsett om han sover eller är vaken)

    Har någon varit med om något liknande? 
    Han har även ökad mängd saliv (älskar suga på händerna och bubbla) och är lite tjock i halsen tidvis, är gissningsvis detta han kväljer på? Baby

  • Svar på tråden Bebis 2 månader kväljer
  • Anonym (lite)
    Tue 9 Aug 2022 15:39
    #1
    SaLi91 skrev 2022-08-09 13:48:45 följande:
    Bebis 2 månader kväljer

    Min bebis på två månader har börjat kvälja vid lite olika tillfällen. Han kan kvälja flera gånger på rad och även hosta till. Jag tycker att jag har lyckats lokalisera det till att när:

    - han behöver rapas men läggs ned (oavsett om han sover eller är vaken) 

    &

    - om han ligger ner och klämmer/försöker bajsa (oavsett om han sover eller är vaken)

    Har någon varit med om något liknande? 
    Han har även ökad mängd saliv (älskar suga på händerna och bubbla) och är lite tjock i halsen tidvis, är gissningsvis detta han kväljer på? Baby


    Det är lite tidigt för tänder, men kan ändå vara så att det är på gång och kliar lite i tandköttet och blir ökad salivproduktion.

    Annars låter det som reflux. Reflux är normalt och bara ett problem om det börjar göra ont i matstrupen eller om barnet kräks upp all mat och inte ökar i vikt. Att mat åker upp och ner, eller kommer ut som kräkningar är helt normalt och ofarligt och det växer bort med tiden. 
  • Anonym (Anony­m)
    Fri 26 Aug 2022 08:04
    #2

    Puff!

Svar på tråden Bebis 2 månader kväljer