• MissJK

    Mår så dåligt

    Jag och min sambo har försökt få barn i 1 år nu men det vill inte fungera. Vi har precis skickat in en egenremiss till reproduktionsmedicinska mottagningen på Sahlgrenska. Dom har haft sommarstängt och ingen aning hur lång kötiden är.

    Jag mår så otroligt dåligt över denna situationen och får ibland gråt-attacker, speciellt kring mensen. Allt känns så hopplöst och allt jag vill är att få ett barn men det känns inte som att det kommer hända för mig. Att något är fel på oss. Har en sådan stor barnlängtan.

    Nu har sambon fått ett nytt jobb som han verkligen vill ha, men då kommer han att pendla längre så från september kommer det inte vara möjligt att ena försöka varje månad längre pga hans jobb. Max varannan om vi har tur.

    Jag vet snart inte längre vad jag ska göra, känns som att jag pausat hela mitt liv för att detta är vad jag vill men det känns omöjligt och som att jag är helt ensam i detta helvete 

  • Svar på tråden Mår så dåligt
  • Anonym (J)

    Hur gamla är ni? 1 år kan tyckas länge men faktum är att det inte är helt ovanligt att det kant a upp till ett år innan man blir gravid. Men bra att ni skickat in ansökan, då är ni en bit på väg. Hoppas det löser sig.

  • MissJK
    Anonym (J) skrev 2022-08-09 18:24:04 följande:

    Hur gamla är ni? 1 år kan tyckas länge men faktum är att det inte är helt ovanligt att det kant a upp till ett år innan man blir gravid. Men bra att ni skickat in ansökan, då är ni en bit på väg. Hoppas det löser sig.


    Jag är 28år och min sambo är 29år
  • elsa198

    Jag vet hur du känner dig! Vi har också försökt i (över) ett år och även fått veta att jag har superlågt AMH så det är inte särskilt stora chanser. Vi tänker inte försöka IVF, vill inte helt enkelt. Min man har barn sedan tidigare så det är mer jobbigt för mig.
    Men jag försöker att acceptera att det kommer bli bra oavsett. Med barn kommer både glädje och utmaningar (jag vet mycket väl eftersom jag är bonusförälder - barn/tonåringar kan vara riktiga pain in the a**..). Utan barn kommer annan glädje och andra utmaningar. Jag tror ju verkligen på det - det kommer ändå vara en sorg om det inte funkar, men jag vill VERKLIGEN inte att detta ska förstöra mitt liv eller vår relation. Sjukt svårt men för mig har det varit viktigt att aktivt jobba med dessa känslorna - och prata med min man om dem. 

    kram!

Svar på tråden Mår så dåligt