• Spottedrose

    Till er som behöver hopp ??

    Min resa för att bli mamma började för över 20 år sedan. Efter utredning fick jag veta att mina äggledare var sammanväxta. Alltså var ivf enda alternativet. På mitt första ivf försök blev jag gravid men det blev utomkvedshavandesksp. Efter det fick jag missfall..Efter 11 behandlingar orkade jag inte mer..just då.
    Många års paus och förändrad livssituation. 
    Min nuvarande man ville att vi skulle försöka med vanlig ivf. Vi gjorde 2 försök sedan orkade jag inte mer äggplockning och vi kom överens om att prova äggdonationsbehandling. Det var verkligen inte så lätt det heller! Men fantastiska läkare och personal gjorde att vi orkade fortsätta trots 2 missfall efter varandra och flera misslyckade behandlingar.  Men den 10e behandlingen lyckades och här sitter jag med vår underbara 3 månaders dotter ??

  • Svar på tråden Till er som behöver hopp ??
  • Spottedrose
    Spottedrose skrev 2022-08-10 15:45:27 följande:
    Till er som behöver hopp ??

    Min resa för att bli mamma började för över 20 år sedan. Efter utredning fick jag veta att mina äggledare var sammanväxta. Alltså var ivf enda alternativet. På mitt första ivf försök blev jag gravid men det blev utomkvedshavandesksp. Efter det fick jag missfall..Efter 11 behandlingar orkade jag inte mer..just då.
    Många års paus och förändrad livssituation. 
    Min nuvarande man ville att vi skulle försöka med vanlig ivf. Vi gjorde 2 försök sedan orkade jag inte mer äggplockning och vi kom överens om att prova äggdonationsbehandling. Det var verkligen inte så lätt det heller! Men fantastiska läkare och personal gjorde att vi orkade fortsätta trots 2 missfall efter varandra och flera misslyckade behandlingar.  Men den 10e behandlingen lyckades och här sitter jag med vår underbara 3 månaders dotter ??


    Såklart ska det vara hjärtan där det är frågetecken. Tydligen kan man inte använda det här!
  • Kronärtskocka

    Grattis till er dotter! Så ni har kämpat och slitigt. Imponerad över er kraft och envishet. Förstod ni varför det lyckades tillslut och inte tidigare? Skillnader i behandlingen? Verkligen hoppfullt att höra att det kan gå trots så många misslyckade försök.

    Hur har ni gjort för att orka kämpa så länge?

    (Samtidigt också tungt att läsa om, tänk om en själv är behöver så många försök? Att ha både kraft/psyke och ekonomi till så många försök är inte givet. Så kanske också en påminnelse om att även om det kan gå för vissa efter så många försök kan det också vara så att andra behöver ge upp tidigare och gå vidare till annat i livet.) 

    Stort grattis! Ljuvligt att få lära känna den lilla och äntligen vara i mål!

  • Spottedrose

    Jag har både hunnit ge upp av ekonomiska skäl och såklart av både den psykiska och fysiska påfrestningen som 23 fertilitetsbehandlingar under alla år. 
    Det är massor av tårar och massor med pengar senare men det kan faktiskt lyckas fast det känns omöjligt. 
    Jag fick tillslut gjort en biopsi av livmoderslemhinnan som visade en kronisk inflammation. Jag fick antibiotika och nästa behandling lyckades direkt. Innan dess har jag tagit massor av prover och gjort hysteroskopier utan framgång. 
    Jag vill bara dela min långa historia till att bli förälder för plötsligt är jag lyckligast och ödmjukast i världen för att få uppleva detta. Lycka till alla som läser detta. 

  • Lilleplutt2022

    Så underbart att höra, stort grattis att det äntligen lyckades och att du vill dela med dig!Hjärta

    Precis vad jag behöver höra för att få upp hoppet igen. 
    Jag och min sambo började för 3 år sen när jag fyllde 40. Vi har inga barn sen tidigare. 4 misslyckade ivf sitter vi här fortsatt utan att någonsin ha plussat men än så länge ger vi inte upp hoppet. Ska försöka en sista IVF med egna ägg här i Sverige och lyckas inte det får vi se om vi testar äggdonation.
    Vilken klinik gick ni till, var det där ni fick göra biopsin?

Svar på tråden Till er som behöver hopp ??