• Anonym (Elissa)

    Gul rosa flytningar, ma?

    Jag har varit gravid massor utav gånger! Dock bara fått 3 levande barn. Alla mf har kommit tidigt och det ha varit skönt i sig. Nu är jag i ve 9 och idag igen fick jag gula flytning men antydan till rosa på pappret. Sjukhuset tar inte in mig och jag kan förstå det men tanken att gå o vänta till kubb känns grymt:( 
    Tvättade rent men vatten där nere och då råka jag känna tappen va svullen men gången efter va den borta igen(letande inte efter den).

    Om det nu är ma kan man på något sätt få kroppen att förstå? Tänkte träna hårt, eller sex?

    Så trött på denna hemska oro som tar upp hela mig dag. 
    Inte ens ringt bm för käns inte som detta är en bra grav.

  • Svar på tråden Gul rosa flytningar, ma?
  • Anonym (Fyran)

    Förstår din oro fullt ut. Jag har dock ?bara? ett ma i min första graviditet där fostret dig i v 11 vilket upptäcktes på kub. Hade inga tecken alls på att något var fel. 


    Efter det har jag fått fyra friska välskapta barn -13,-15,-20 och -22. De tre senaste graviditeterna har kantats av småblödningar med risa, brunt, rött från v 6-11. I senaste även i v 17 och 21. Jag har dock fått komma in varje gång jag ringt. Gick som sagt bra alla gånger. Har du fortfarande symtom? Är det ?bara? en rosa liten flytningar vid ett tillfälle? Har du kollat vul privat? 

  • Cheeses

    Varför har du varit gravid massvis med gånger? 

  • Anonym (Elissa)
    Cheeses skrev 2022-08-11 18:39:34 följande:

    Varför har du varit gravid massvis med gånger? 


    Barn längtan,  va 8 mf mellan 2an och 3 an, tog 8 år. Tänkte efter barn 3 att jag måste sluta utsätta kroppen för detta men så kommer drömmen. Bad de tom sterilisera mig om de blev snitt för kände på mig vi skulle försöka igen 
  • Anonym (Elissa)
    Anonym (Fyran) skrev 2022-08-11 18:24:28 följande:

    Förstår din oro fullt ut. Jag har dock ?bara? ett ma i min första graviditet där fostret dig i v 11 vilket upptäcktes på kub. Hade inga tecken alls på att något var fel. 


    Efter det har jag fått fyra friska välskapta barn -13,-15,-20 och -22. De tre senaste graviditeterna har kantats av småblödningar med risa, brunt, rött från v 6-11. I senaste även i v 17 och 21. Jag har dock fått komma in varje gång jag ringt. Gick som sagt bra alla gånger. Har du fortfarande symtom? Är det ?bara? en rosa liten flytningar vid ett tillfälle? Har du kollat vul privat? 


     Jag ringde ett privat men de har sommar stängt  och många i kö  :( finns inte mkt att välja på här jag bor.

    Barn nummer 3 fick jag stört blödning med och gick bra men då kände jag mig jätte gravid .
    Varit ett par gånger ljus blödning, så känner något kanske inte är helt bra. Inte ont eller så men är som hjärnan vet 
  • Anonym (Fyran)
    Cheeses skrev 2022-08-11 19:12:14 följande:

    Du har redan 3 barn hur många fler ska du ha?


    Varför bryr du dig? Är väll upp till var och en hur många barn man vill ha..  Ts är orolig och du klampar in o tråden och är okänslig och elak. Har man inget snällt att säga kan man vara tyst. 
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Elissa) skrev 2022-08-11 18:59:39 följande:
     Jag ringde ett privat men de har sommar stängt  och många i kö  :( finns inte mkt att välja på här jag bor.

    Barn nummer 3 fick jag stört blödning med och gick bra men då kände jag mig jätte gravid .
    Varit ett par gånger ljus blödning, så känner något kanske inte är helt bra. Inte ont eller så men är som hjärnan vet 
    Förstår din känsla och tanke men det behöver ju inte vara kört. Jag hade sådär med rosa, rött och brunt fram och tillbax. spec med min fjärde, rann vid toabesök vid några tillfällen. De hittade aldrig orsak utan allt gick bra även Om jag var helt inställd på ma/mf varje gång jag åkte in. Ring igen om de känns outhärdligt, förklara din oro och din bakgrund. När jag gjort det har jag fått komma in varje gång. vilket landsting tillhör du? 
  • Anonym (Elissa)
    Cheeses skrev 2022-08-11 19:12:14 följande:

    Du har redan 3 barn hur många fler ska du ha?


    Oj den förväntade jag mig inte.  Ja jag har 3 men alltid föreställt  mig fler   varför är 3 för mycket eller 4? Har du inga eller ?
  • Anonym (Elissa)
    Anonym (Fyran) skrev 2022-08-11 21:03:36 följande:
    Förstår din känsla och tanke men det behöver ju inte vara kört. Jag hade sådär med rosa, rött och brunt fram och tillbax. spec med min fjärde, rann vid toabesök vid några tillfällen. De hittade aldrig orsak utan allt gick bra även Om jag var helt inställd på ma/mf varje gång jag åkte in. Ring igen om de känns outhärdligt, förklara din oro och din bakgrund. När jag gjort det har jag fått komma in varje gång. vilket landsting tillhör du? 
    Tack så mkt för ditt inlägg! Tillhör Jönköping. Har ringt dom vid varje mf men aldrig fått komma in förutom när jag blödde 5 veckor efter fått mf redan i 4+ 0
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Elissa) skrev 2022-08-11 22:17:06 följande:
    Tack så mkt för ditt inlägg! Tillhör Jönköping. Har ringt dom vid varje mf men aldrig fått komma in förutom när jag blödde 5 veckor efter fått mf redan i 4+ 0
    Okej. Jag bor oxå i Jönköpings län, men tillhör Eksjö. tråkigt att det ska vara sådana skillnader. Upplever dock att de beror lite på vem som svarar och hur den personen är I sitt ?medlidande?. Om det fortsätter så fortsätt ringa tills du får komma in, tryck som sagt på din oro och ditt psykiska mående, på ditt bagage och överdriv lite. Hoppas det ordnar sig och att det är ofarliga blödningar. 
Svar på tråden Gul rosa flytningar, ma?