• Drömmenom3

    Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

    Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????


    Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 


     

  • Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • fs456
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-12-05 20:21:03 följande:
    Åh vad tråkigt. Jag har haft fler äggblåsor men jag har absolut fått fler blåsor än vad de såg vid första ultraljudet. Jag håller tummarna för dig. Hur såg det ut igår? 
    Hon hittade en på 15-17mm Vi bestämde ta ovitrelle och gå hem och ligga då ivf egentligen inte ökar chanserna på 1 blåsa. Sparade mkt stress oxå över äggplock. I morgon torsdag börjar vi med prolutex och håller tummarna i 13 dgr.
  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-12-01 18:35:34 följande:

    Hej på er alla ! 


    Ni som sett era blastocyster på foto/ skärm innan återföring - hade de börjat kläckas ?
    Och hade den en stor och mörk inner cell mass dvs klumpen där innanför kanterna som sedan ska bli själva embryot? 


    Har läst mycket om detta och förstår det som att denna inre cellkärna utseende är av rättstat betydelse men vill forska lite själv ?Skäms


    Hur mår du och hur känns det? Jag håller tummarna. 
    Jag ska på återförande på onsdag, så nu börjar tankarna inför det.
  • Anonym (Försöker också)
    fs456 skrev 2023-12-07 00:00:25 följande:
    Hon hittade en på 15-17mm Vi bestämde ta ovitrelle och gå hem och ligga då ivf egentligen inte ökar chanserna på 1 blåsa. Sparade mkt stress oxå över äggplock. I morgon torsdag börjar vi med prolutex och håller tummarna i 13 dgr.
    Stort lycka till! 
  • Anonym (Försöker också)

    Jag plussade idag. Svagt svagt, är ju bara 5 dagar sedan återförande. Men en bra start. :) Jag har dock inga illusioner, 13 missfall gör att jag inte räknar med att det håller. Men som en av läkarna sa, för att får barn så måste du vara gravid. 

  • Mihlan

    Hej, hittade till denna tråd. Är 40 år, jag och sambon har försökt att få barn under några år. Gjorde ägguttag 4/12, återinsättande 7/12, så nu ruvar jag på 2 små embryon. Vi har testdag på onsdag men jag kunde inte hålla mig så tog ett test i lördags som var negativt och ett till idag som också var negativt 😔 Så nu känner jag mig inte vidare hoppfull 😢 Dock så var testet idag ett test man kan ta först vid mensens första dag så det kanske ändå inte visar något då.. Vad tror ni, finns det ännu ett litet litet hopp? 

  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-12-18 19:31:47 följande:

    Jag plussade idag. Svagt svagt, är ju bara 5 dagar sedan återförande. Men en bra start. :) Jag har dock inga illusioner, 13 missfall gör att jag inte räknar med att det håller. Men som en av läkarna sa, för att får barn så måste du vara gravid. 


    Wow 😍
    stort gratti, håller tummarna för att det går hela vägen nu ❤️❤️
  • Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2023-12-18 21:00:22 följande:
    Wow 😍
    stort gratti, håller tummarna för att det går hela vägen nu ❤️❤️
    Tack, det känns läskigt men hoppfullt!
  • Anonym (Försöker också)
    Mihlan skrev 2023-12-18 19:53:54 följande:

    Hej, hittade till denna tråd. Är 40 år, jag och sambon har försökt att få barn under några år. Gjorde ägguttag 4/12, återinsättande 7/12, så nu ruvar jag på 2 små embryon. Vi har testdag på onsdag men jag kunde inte hålla mig så tog ett test i lördags som var negativt och ett till idag som också var negativt 😔 Så nu känner jag mig inte vidare hoppfull 😢 Dock så var testet idag ett test man kan ta först vid mensens första dag så det kanske ändå inte visar något då.. Vad tror ni, finns det ännu ett litet litet hopp? 


    Jag har läst det mesta på nätet och det är en del som testar positivt senare än andra. Testdagen är satt av en anledning för att inte missa de som plussar efter beräknad mens. Så fortsätt ta mediciner och kämpa på till testdag. Det är inte lätt, jag vet. 
  • Anonym (Försöker också)

    Det blev missfall för mig den här gången (också), vi har två kvar i frysen. Jag hoppas vi ska vara klara oavsett hur det går till sommaren. Hoppas ni alla i tråden mår bra! 

  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2024-01-27 12:45:12 följande:

    Det blev missfall för mig den här gången (också), vi har två kvar i frysen. Jag hoppas vi ska vara klara oavsett hur det går till sommaren. Hoppas ni alla i tråden mår bra! 


    Åh nej vad tråkigt! beklagar 😢❤️
    vilken vecka var du i?

    kram
  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2024-01-27 12:45:12 följande:

    Det blev missfall för mig den här gången (också), vi har två kvar i frysen. Jag hoppas vi ska vara klara oavsett hur det går till sommaren. Hoppas ni alla i tråden mår bra! 


    Åh nej vad tråkigt! beklagar 😢❤️
    vilken vecka var du i?

    kram
  • Björkenli

    #fa123

    Jag hade också bara 1 på första vul och blev precis som du helt knäckt. 
    Sen var det helt plötsligt 3 bra på nästa!
    Blev helt överraskad!!

    Nu vid omgång 2 hade jag bara 1 på första vul också men tyvärr fortfarande bara 1 på nästa vul 😔😔😔 men på andra äggstocken!! Så den första måste ha försvunnit?? Fattar ingenting. 

    Jag gjorde inte heller ivf då utan insemination. 
    Men ni körde på naturliga vägen då alltså. Ökar inte chansen lite iaf med tvättade simmare som införs direkt i livmodern..?  Tänkte om det kan vara ett alternativ nästa gång?

    Hur ser planen ut för dig framöver nu?

    Jag hade insemination i veckan och är inne o perioden av väntan.......

  • Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2024-01-27 13:13:31 följande:
    Åh nej vad tråkigt! beklagar 😢❤️
    vilken vecka var du i?

    kram
    Hej! Vecka 8 upptäcktes det men var en ofostrig graviditet. Tyvärr är inte hcg nere på 0 ännu, så kan inte starta om. Hur mår du? :)
  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2024-02-12 18:30:56 följande:
    Hej! Vecka 8 upptäcktes det men var en ofostrig graviditet. Tyvärr är inte hcg nere på 0 ännu, så kan inte starta om. Hur mår du? :)
    Så tungt 😢
    du kanske redan skrivit, men hur är planeringen framåt?

    Tack jag/ vi mår bra, bebis bestämde sig för att komma ut förra fredagen 2/2 v 37+3, så nu ligger han här i min famn ❤️

    Allt gick bra, hade jobbat hela dagen och såg fram emot helgen, men 30 min innan jag stängde ner gick vattnet, han föddes strax innan midnatt och vi var hemma strax efter lunch dagen efter 😊
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?