• Anonym (Livrädd.)

    Alimemazin

    Jag är en väldigt orolig själ som nu har fått Alimemazindroppar utskrivna. MEN jag är också så himla medicinerade så det är löjligt. 
    Jag tror att jag ska få en allergisk reaktion, jag funderar på hur jag kommer att reagera. Jag tänker och tänker och vågar liksom inte. 

    Jag är inte allergisk mot något annat vad jag vet och åt rätt så mycket mediciner när jag var yngre. Har blivit fegare med åren. 

    Finns det någon här som har Alimemazin som kan lugna lite? ????
  • Svar på tråden Alimemazin
  • Anonym (f)

    Jag har tagit et till och från i många år. Jag tar alltid mindre än föreskriven dos, för jag kan bli väldigt trött av den, seg liksom, tycker det är jobbigt att gå upp på morgonen. Det är en extremt svag medicin för mig, jag tar den mest i samband med sömn, får för mig att jag vaknar lite mindre ofta, mot ångest hjälper den inte alls för mig i alla fall.

  • Anonym (f)

    Mitt tips om du är orolig är väl att bara ta en enda droppe och se vad som händer.

  • Anonym (Livrädd.)
    Anonym (f) skrev 2022-08-12 20:18:41 följande:

    Mitt tips om du är orolig är väl att bara ta en enda droppe och se vad som händer.


    Tack snälla för ditt svar! ?? 


    jag har inget emot om jag blir trött och somnar, det är ju vad som behövs just nu. 


    när du sover, sover du djupt på den eller kan du vakna om någon försöker väcka dig? 


    en droppe var smart, tack! 

  • Anonym (f)

    Ja, man blir absolut inte helt väck, iaf inte på de doser jag tagit. Jag vaknar ju om något låter, bara vaknar inte av saker som att det blåser utomhus eller en bil kör förbi som jag gör annars. Skulle barnen låta så vaknar jag.

  • Anonym (bra medicin vid allergi)
    Anonym (Livrädd.) skrev 2022-08-12 19:53:30 följande:
    Alimemazin
    Jag är en väldigt orolig själ som nu har fått Alimemazindroppar utskrivna. MEN jag är också så himla medicinerade så det är löjligt. 
    Jag tror att jag ska få en allergisk reaktion, jag funderar på hur jag kommer att reagera. Jag tänker och tänker och vågar liksom inte. 

    Jag är inte allergisk mot något annat vad jag vet och åt rätt så mycket mediciner när jag var yngre. Har blivit fegare med åren. 

    Finns det någon här som har Alimemazin som kan lugna lite? ????
    Den där är faktiskt bra att ha just för allergi. Är inte medicinens syfte, men den har som bieffekt att den är antiallergen. Tycker den funkar bättre (mycket bättre) än receptfria allergitabletter för både pollen, hund, vissa sorters tvättmedel och andra allergier jag har. 

    Den är rätt kass mot ångest, för sömn, psyket osv. tycker jag, men som allergimedicin är den faktiskt skitbra!
  • Anonym (Sömnproblem)

    Ja tar dessa i tablettform för insomning... funkar kalas! Tar även när ångesten e som värst..

  • Anonym (Livrädd.)
    Anonym (Sömnproblem) skrev 2022-08-14 21:20:02 följande:

    Ja tar dessa i tablettform för insomning... funkar kalas! Tar även när ångesten e som värst..


    Ja dom funkade inte för min ångest iallafall. Men somnade sen det gjorde jag. 
Svar på tråden Alimemazin