• granitmuppen

    Symptom försvunnit- gick det bra för er?

    Är i vecka 10+4. Upplever att mina gravidsymptom (illamående) har försvunnit. 


    Är det nån som varit med om det och att det inte betydde missfall? Behöver lite hopp. Ska in på ett UL imorgon (privat) men är så orolig för att få beskedet att inget lever :( 

    Mellan ca v7-9 mådde jag rätt illa i princip hela dagarna, hade svårt för att både äta och dricka och kräktes. Det var precis en vecka sen idag som jag kräktes sista gången. Senaste veckan började med att jag fortfarande har mått illa, men på slutet här nu har jag ändå mått bra, har en liten bismak i munnen bara. 

  • Svar på tråden Symptom försvunnit- gick det bra för er?
  • Lillygirl

    Det är nog mer vanligt än ovanligt att symtomen försvinner runt den veckan. Kroppen börjar anpassa sig nu, den värsta hormonella förändringen har skett och fokuset i kroppen går över till annat. Vad skönt att illamåendet äntligen är över för dig! 

  • Solnel

    Illamåendet brukar försvinna runt vecka 10-14, klassiskt att börja uppleva spökveckor. Njut av att må bra! Tro mig, om några veckor kommer magen, kissenödigheten, andfåddhet eller något annat symptom ;) Jag mådde toppen mellan vecka 11 och 16 innan magen kom och är nu i vecka 23 med en bebismage och små sparkar dagligen, du kommer komma dit också! 

Svar på tråden Symptom försvunnit- gick det bra för er?