Får man ha katt på härbärge?
Om jag blir bostadslös kan jag ta med mig mina katter till härbärge?
Om jag blir bostadslös kan jag ta med mig mina katter till härbärge?
Nej man får inte ha katter på härbärge. Du får kontakta någon lokal kattförening för omplacering, eller så borde du börja med att sälja dem. Då får du mindre utgifter och en liten slant till mat åt dig själv. Du kommer att behöva göra dig av med dem endera dagen ändå, då är det lika bra att du själv ser till att de kommer till ett bra hem.
Pga allergier så är inga djur tillåtet på härbärge. Man får själv ansvara för att omplacera/sälja sina djur
Kommer aldrig sälja/omplacera mina katter. Då får nån kompis eller syskon ta hand om dem tillfälligt.
Det är inte en ekonomisk fråga. Jag har råd med bra mat, sand m.m till dem. De är väldigt väl omhändertagna.
När polis ville ta med mig hemifrån (vet ej var men troligen skyddat boende?) så fick jag självklart ta med katterna sa dem. Finns det inga allergiker där?
Varför skulle du bli bostadslös om det inte handlar om pengar? Varför kan dina katter bo hos kompisar men inte du?
Härbärge och skyddat boende är två helt olika saker, olika slags lokaler.
Varför skulle du bli bostadslös om det inte handlar om pengar? Varför kan dina katter bo hos kompisar men inte du?
Härbärge och skyddat boende är två helt olika saker, olika slags lokaler.
Man får varken ha katter på härbärge eller skyddat boende. Som någon annan sa är det bästa att hitta ett nytt hem till dem så snart så möjligt.
Man får varken ha katter på härbärge eller skyddat boende. Som någon annan sa är det bästa att hitta ett nytt hem till dem så snart så möjligt.
Jag glömde också tillägga att SJÄLVKLART kan jag gärna ringa och maila runt och upplysa dessa organisationer om att du säger att de har fel i att man får ha katt i deras boende!
Ska jag bara hänvisa till Sanningskällan Glinda på Familjeliv, eller vill du precisera med dina riktiga personuppgifter?