• Mon 15 Aug 2022 15:22
    2141 visningar
    2 svar
    2
    2141

    Kärleksdrama hjälp!

    Hej, 
    jag är en 28årig man som hamnat riktigt snett i en relation och behöver er input på huruvida jag är blåst, blivit galen eller om jag har rätt?

    jag ska försöka hålla det så kort som möjligt men the story goes.. jag har sedan ett år tillbaka varit mycket bra vän med en tjej som jag träffade genom en gemensam väninna. Vi har under våren hittat på alla möjliga utflykter och aktiviteter (bara vi två) och jag har alltid känt att det funnits attraktion av någon nivå. I slutet av april hade vi varit ute och tagit några glas på en bar och vi hamnade tillslut hemma hos henne där vi drack ett par glas vin och snackade om himmel och jord (Vilket brukade ske ibland) denna gång blev det sent så jag frågade om jag fick sova kvar vilket hon sa Ja till. väl i sängen kan jag inte riktigt kontrollera mig och kysser henne, hon kysser tillbaka och det leder till sex. Efter den kvällen umgås vi (mer eller mindre) varje dag. Vi lagade mat, åt på restauranger, tittade film ja allt man gör i en relation. I sex veckor höll vi det hemligt för vår gemensamma ?vän? för att vi bägge visste att det skulle ogillas och att vi eventuellt skulle bryta det när det kom fram (hon är väldigt osäker kring denna vän). När vi väl berättade det så började dramat och vi bestämde tillsammans att ta avstånd från vår gemensamma ?vän?. under den tiden fick jag nyckel till hennes lägenhet, åkte och firade hennes lillebror tillsammans med släkten, åkte på utflykter och hade det magiskt. Efter en dryg månad  blev hon jag dejtade och gemensamma ?vännen? sams och då började hon ta avstånd från mig. Jag berättade att jag var kär i henne och att jag ville mera, varpå hon säger att hon inte är kär men att hon tycker om mig. Vi slutade prata under en vecka för att sedan mötas upp då jag fick ett ultimatum att vi antingen är vänner eller ingenting och bryter kontakten. Jag sa tydligt och rakt att jag inte vill/kan vara hennes vän eftersom att jag har känslor. hon blir tårögd, kramar mig och kysser mig i vad som känns som 15min. Därefter skiljs våra vägar och ingen av oss hör av sig till varandra tills igår. Då har det gått en månad utan kontakt så jag ringer henne och frågar om hon vill ses, hon säger glatt att hon vill ses och att vi skulle setts idag på kvällen men för ett par timmar sedan fick jag ett samtal där hon var kall och sa att det inte är någon vits att ses då hon inte vill fortsätta med vår ?relation? hon förklarar även att hon bara tyckt om mig som vän och att hon aldrig varit kär i mig. Hon säger även att hon Börjar dejta en Kille och att det känns bra.


    Har jag varit blind i kärlek? Varför gjorde hon såhär? mitt hjärta är krossat 

  • Svar på tråden Kärleksdrama hjälp!
  • Mon 15 Aug 2022 15:51
    #1

    Det låter hårt men du var antagligen bara en sommarfling. Någon som var trevlig att hänga med och ligga med tills någon hon var mer intresserad av dök upp. Vi kan när det gäller vissa människor aldrig förstå hur de tänkte eller varför de gjorde som de gjorde, för vi skulle inte göra så själva. 

  • Mon 15 Aug 2022 16:50
    #2

    Hon är konflikträdd gentemot er gemensamma vän men sedan verkar det helt enkelt som så att hon tappat intresset för dig.

Svar på tråden Kärleksdrama hjälp!