• Mon 15 Aug 2022 15:42
    6898 visningar
    7 svar
    7
    6898

    Artificiell Intelligence Developer

    Hej!  En snabb fråga,  just nu är jag klar med Programmering 2 (Python). Jag tänker om yrkeshögskola,  AI Developer utbildningen. Vad tycker ni?  Är det mycket matematik där? Är det svårt att hitta jobb som nyexaminerade? Det är min dröm då måste jag välja rätt.. 

    Tack! 

  • Svar på tråden Artificiell Intelligence Developer
  • Wed 17 Aug 2022 11:35
    #1

    Ingen som kan hjälpa..  :(

  • Sat 20 Aug 2022 14:07
    #2

     

  • Jbn
    Sat 20 Aug 2022 14:09
    #3
    Jjkk skrev 2022-08-15 15:42:03 följande:
    Artificiell Intelligence Developer

    Hej!  En snabb fråga,  just nu är jag klar med Programmering 2 (Python). Jag tänker om yrkeshögskola,  AI Developer utbildningen. Vad tycker ni?  Är det mycket matematik där? Är det svårt att hitta jobb som nyexaminerade? Det är min dröm då måste jag välja rätt.. 

    Tack! 


    Ingen aning om just den utbildningen men mycket av det som benämns AI idag bygger på optimering och det är väldigt mycket matematik i det.
  • Sun 21 Aug 2022 07:54
    #4

    Tack för svaret. 

  • Mon 22 Aug 2022 10:55
    #5

     

  • Mon 22 Aug 2022 11:13
    #6

    Är det denna utbildning så verkar det inte vara några matematikkurser alls, och förkunskapskrav är matematik 2 som inte är jätteavancerat:

    www.yhutbildningar.se/skola/jensen-yrkeshogskola/ai-developer-1673083

    Givetvis underlättar det att förstå matematik och logik när man ska lära sig programmera, men det verkar vara mest fokus på praktiska färdigheter.

  • Mon 22 Aug 2022 12:06
    #7
    Jjkk skrev 2022-08-15 15:42:03 följande:
    Artificiell Intelligence Developer

    Hej!  En snabb fråga,  just nu är jag klar med Programmering 2 (Python). Jag tänker om yrkeshögskola,  AI Developer utbildningen. Vad tycker ni?  Är det mycket matematik där? Är det svårt att hitta jobb som nyexaminerade? Det är min dröm då måste jag välja rätt.. 

    Tack! 


    Du slipper linjär algebra och fler variabel analys iaf. 
    Din fråga blir lite komisk, du verkar inte riktigt greppat vad du vill plugga. 
    Du vill läsa och jobba med logik.  Få en dum miniräknare att göra konster, du kommer behöva all matte och logistik tänkande du kan erhålla.
    Om du ska bli bra. Jobb inom det är nog rätt svårt/omöjligt.
    Det är svårt att få någon vidare respekt när man sitter och knackar Python, har svårt att se det som ett seriöst yrke.
Svar på tråden Artificiell Intelligence Developer