• Mon 15 Aug 2022 23:11
    3417 visningar
    4 svar
    4
    3417

    Förstår mig inte på snåla personer.

    Det värsta jag vet är snåla personer, dom kan inte behandla en som med människa nää man blir behandlad som ngt katten släpat in. 
    Känner en snål familj jag tyvärr ej kan undvika, dom kommer hem till vår familj. 
    Kommer dom oanmält så bjuds det på vad som lagas självklart. 
    Har man lite förvaring blir det gärna lite roligare mat. Dom har käkat allt från div vilt kött, oxfilé, andra delikatesser mm.
    När man kommer dit märker man att klockan går och går alla blir hungrigare och inte gör dom minsta ansats till att börja med maten. Stannar man tillräckligt länge då kommer nått kex paket smör å på sin höjd sylt.... 
    Kommer man halvt oanmält då kan man se att dom var på väg att äta men nu vart det upp skjuter för att slippa bjuda.
    Jag förväntar mig inte ostron å hummer men är det så svårt och se oss som likvärdiga och servera oss samma mat som dom tänkt och äta?
    Dom har käkat massor av gratis hos oss till den graden att man tröttnat på deras parasit beteende. 
    Tror dom verkligen att dom tjänar på detta beteende?
  • Svar på tråden Förstår mig inte på snåla personer.
  • Mon 15 Aug 2022 23:19
    #1

    Alla lagar väl inte mat så man har extra att bjuda en hel familj varje dag. Ni måste ha en enorm matbudget.

  • Tue 16 Aug 2022 05:46
    #2

    Det är väl bara sluta bjuda dom på mat. Kommer dom när ni ska äta så be dom vänta i vardagsrummet och se till att vara mätta när ni åker och hälsar på dom. 

  • Tue 16 Aug 2022 09:44
    #3
    Xlr8 skrev 2022-08-15 23:11:15 följande:
    Förstår mig inte på snåla personer.
    Det värsta jag vet är snåla personer, dom kan inte behandla en som med människa nää man blir behandlad som ngt katten släpat in. 
    Känner en snål familj jag tyvärr ej kan undvika, dom kommer hem till vår familj. 
    Kommer dom oanmält så bjuds det på vad som lagas självklart. 
    Har man lite förvaring blir det gärna lite roligare mat. Dom har käkat allt från div vilt kött, oxfilé, andra delikatesser mm.
    När man kommer dit märker man att klockan går och går alla blir hungrigare och inte gör dom minsta ansats till att börja med maten. Stannar man tillräckligt länge då kommer nått kex paket smör å på sin höjd sylt.... 
    Kommer man halvt oanmält då kan man se att dom var på väg att äta men nu vart det upp skjuter för att slippa bjuda.
    Jag förväntar mig inte ostron å hummer men är det så svårt och se oss som likvärdiga och servera oss samma mat som dom tänkt och äta?
    Dom har käkat massor av gratis hos oss till den graden att man tröttnat på deras parasit beteende. 
    Tror dom verkligen att dom tjänar på detta beteende?
    Ja märkligt beteende. När det upprepas gång på gång är det ingen slump.
    Det kommer inte att ändras, antingen bita ihop om de är värda att hänga med ändå, annars låta relationen rinna ut i sanden. Det skulle vara min alternativ. Jag tror inte på någon form av samtal, de har helt enkelt en helt annan syn på gästvänlighet. Enligt mig.
  • Wed 17 Aug 2022 13:28
    #4
    Xlr8 skrev 2022-08-15 23:11:15 följande:
    Förstår mig inte på snåla personer.
    Det värsta jag vet är snåla personer, dom kan inte behandla en som med människa nää man blir behandlad som ngt katten släpat in. 
    Känner en snål familj jag tyvärr ej kan undvika, dom kommer hem till vår familj. 
    Kommer dom oanmält så bjuds det på vad som lagas självklart. 
    Har man lite förvaring blir det gärna lite roligare mat. Dom har käkat allt från div vilt kött, oxfilé, andra delikatesser mm.
    När man kommer dit märker man att klockan går och går alla blir hungrigare och inte gör dom minsta ansats till att börja med maten. Stannar man tillräckligt länge då kommer nått kex paket smör å på sin höjd sylt.... 
    Kommer man halvt oanmält då kan man se att dom var på väg att äta men nu vart det upp skjuter för att slippa bjuda.
    Jag förväntar mig inte ostron å hummer men är det så svårt och se oss som likvärdiga och servera oss samma mat som dom tänkt och äta?
    Dom har käkat massor av gratis hos oss till den graden att man tröttnat på deras parasit beteende. 
    Tror dom verkligen att dom tjänar på detta beteende?
    Detta är så enkelt löst:

    1) Bjud bara på mat om du vill bjuda, inte med baktanken att kassera in tillbaka av de du bjuder. Om du inte vill bjuda när de kommer oanmält, så gör du inte det. Eller kastar de sig över bordet och stjäl er mat? Jag antar att du på något sätt bjuder in, dukar extra till dem och visar att de är välkomna att ta del av er måltid? Det kan du ju sluta med om du inte längre tycker att det fungerar för dig.  

    2) Förvänta dig inte att bli bjuden om det inte är uttalat en middagsbjudning. Det är inte säkert att de har resurser att bjuda på mat bara för att de själva ska äta. 
Svar på tråden Förstår mig inte på snåla personer.