• 90Manda90

    Jag hatar min svärfar

    Som rubriken lyder, jag hatar min svärfar och jag känner att han inte gillar mig. Till saken hör att min man berättat om sin uppväxt där han har haft en full pappa många gånger, en pappa som ryckt upp han för att köpa snus på fyllan då min mans mamma var på jobbresa. Min mans pappa vi kan kall han x satte min man i barnstolen på cykeln och ramlade sedan omkull så min man gjorde sig illa. Jag har sett x full flera gånger, på vår bröllopsfest ställde han sig och skulle kissa på entrédörren in till festlokalen. Nu har vi får barn. Vår dotter är 6 månader och det tjatas om att vara barnvakt. Vilket jag aldrig vill. X fru är fantastiskt och jag litar på henne men hennes pappa min mans morfar är gammal och skulle något hända han så skulle hon lämna allt och åka dit Vilket skulle lämna x "in charge". Till allt detta hör TT jag vill flytta hem till min hemort 3h bort då skulle alla mina pro öem försvinna men min man vill inte flytta. Jag får panik när x håller i vår dotter för jag tycker han är vidrig jag kan  inte säga vilken enskild incident som lett till mitt hat mer än att det är många små incidenter som inträffat och jag litar inte på han. Vet inte hur jag ska göra för att se så litr av han som möjligt.  Jag litar inte på han och jag vill aldrig att han är ensam med min dotter. Kan tilläggas att han varit hundvakt till vår hund och tappat bort henne 2 ggr pga fylla. Hjälp vad gör jag?

  • Svar på tråden Jag hatar min svärfar
  • Anonym (Annika)

    Låter klokt att inte lita på din svärfar fullt ut, särskilt med ditt barn, då han verkar ha allvarliga alkoholproblem. Även om han har en bra fru kan det ju bli som du säger, att x vid något tillfälle lämnas med ensamt ansvar för barnet. När jag var liten lämnades jag och mina syskon ofta hos min mormor och morfar. Mormor var en underbar person men alkoholist och kunde självklart inte ta ansvar för oss barn. Det hände att morfar hade jour och var tvungen att åka bort på jobb. Då blev mormor oftast väldigt full och jag och mina syskon fick klara oss ensamma hela dagen eller ibland flera dagar. Den äldsta försökte så gott han kunde ordna mat till oss, inklusive mormor. Ibland låste hon in något av de yngre barnen i ett rum i flera timmar, för att hon helt enkelt inte orkade med dom. Efter såna här tillfällen kom vi hem lortiga och hungriga och idag undrar jag varför våra föräldrar fortsatte låta dom vara barnvakt åt oss.

    Tycker du ska lita på din magkänsla och fortsätt prata med din man om detta och vilka gränser ni kan sätta! Förhoppningsvis inser han till sist att barnet måste gå först.

  • Dexter dot com

    Var ärlig och säg att eftersom han inte ens klarar av att vara hundvakt pga sina alkoholproblem så är det uteslutet att han ska få vara barnvakt.

  • Anonym (MR klister)

    Tror att din man förstår, gör han inte det så är det han som är problemet 

Svar på tråden Jag hatar min svärfar