• Anonymtack

    Göra slut för en annan?!?

    Okej, så jag behöver hjälp med ett dilemma. För att ni ska förstå helheten berättar jag lite bakgrund först.  


    Jag och min sambo har varit tillsammans till och från i 5 år och har varit sambos ca 0,5 år. Vi är båda 20 år gamla. Vi blev alltså tillsamman i  ung ålder. Jag skrev ju tidigare att vi har varit tillsammans lite till och från, vi har alltså gjort slut/tagit en paus ett antal gånger. Främst för att jag har känt  att vi inte är samma som vi va när vi blev tillsammans, nu känns det mer som vi är med varandra bara för de ?alltid? har varit så. Jag vet inte om jag är kär eller om jag bara är kär i kärleken av att ha någon där. När vi väl har gjort slut eller tagit en paus har det ju känt tomt och vi har testat på nytt, men samma känslor kommer igen och igen.
    När jag tänker på oss känns det inte heller helt 100, jag menar vi har inte samma humor vilket gör att vi sällan skrattar tillsammans och har brister som jag kan bli galen på.

    Ni till problemet: För ca 3 helger sedan träffade jag helt av en slump en kille på krogen. Just den kvällen va de inte så mycket mer än de, hans kompisar och mina kompisar dansade helt enkelt bara tillsammans. För skojs skull la vi till honom på snap, och vi började bara skriva lite. En vecka senare träffades vi igen på samma klubb, denna gången va både han och jag lite mer närgångna, inget som kunde tolkas fel utifrån men jag tror ni förstår. Lite mer kroppskontakt helt enkelt. Nu I helgen träffades vi igen, jag visste att han skulle dit, de hade han skrivit. Vi dansar tillsammans och är kanske lite mer närgångna i dansen. Han håller hand, höft, midja osv. Jag gillar de så jag låter han göra de. Ska också nämna att under denna perioden har jag och min sambo inte de speciellt bra, och jag har tankarna på att göra slut. 

    När klubben sedan stänger stannar vi utanför för att prata. Jag får en känsla av att han är lite intresserad. Juste, nämnde inte att han va 9 år äldre (om de skulle vara relevant för någon). Efter den helgen har vi pratat på snap och jag upplever vårt skrivande som lite flörtig. 

    Han berättade även att han har någon annan, inte tillsammans eller så men iallafall på den nivån att han inte skulle göra något med en annan. Vilket jag inte heller skulle kunna göra. Då menar jag kyss eller sex tex. 

    Såå, ska jag se vad som händer med denna killen? kanske dör de ut om några dagar. Ska jag fortsätt kämpa med min sambo fast att de inte känns bra eller ska jag lämna för min sambos skull, jag vet ju om att de jag gör nu är inte heller rätt. Men de kanske inte ens blir något med denna andra killen. Hjälp! 

  • Svar på tråden Göra slut för en annan?!?
  • Anonym (Yra)

    Du har just varit otrogen mot en partner. Grattis.

    Gör slut, säg inget till honom, om han nu någonsin betytt något för dig. Han är bättre av att gå ovetandes om sveket. Säg att du inte känner något längre, så är du därefter fri att göra vad du vill med vem du vill. 

    Tycker detta beteende är osmakligt faktiskt. 

  • Anonym (K)

    Håller med, uselt beteende ts!

    Lämna sambon, han förtjänar bättre.

    Glöm killen från krogen, han är lika stor skitstövel som försöker få till något med en person som är upptagen. Å andra sidan kanske ni förtjänar varandra.

  • Anonym (Lämna)

    Lämna sambon. 
    Om det blir nåt med den andre är oviktigt. 

  • Anonym (Realist)

    Av- och på relationer blir väldigt sällan bra, du skriver ju också att det inte känns 100. Jag tycker du ska göra slut. 

    Tror det kan vara bra att vara singel ett tag, alla dina tonårsår har ju handlat om den här av /på killen.

    Killen från krogen skulle jag inte lägga någon vikt vid. Det finns många fina killar därute.

Svar på tråden Göra slut för en annan?!?