• Anonym (A)

Sertralin, hur ska de kännas?

Ätit sertralin i snart två veckor. Gick från 25mg till 50mg för någon dag sedan.

Hur ska de kännas och när får man effekt? Hade mycket mer ångest första veckan, så de har blivit bättre. Men känner inte för att göra så mycket och har varit nere och känns mycket ångest vissa dagar.

uppskattar egna erfarenheter och vad man kan förvänta sig. (fattar att det är olika för alla)

• Svar på tråden Sertralin, hur ska de kännas?
  • Anonym (Fia)

Följer! Började med Sertralin 25 mg för 6 dagar sen, också känt mig lite nedstämd men ändå OK. Ända biverkningen är att jag tappat aptiten (men inte illamående) gått ner 2 kg? Alltså jag tycker ff mat är gott, men inte sugen.., inga hungerkänslor. Men inte mig emot Glad behöver gå ner 10 kg ändå för min drömvikt så inte direkt någon ovälkommen biverkning? men undrar också när man får mer effekt? Går upp på 50 mg på torsdag när jag har läkaruppföljning

• Anonym (A)
    Anonym (Fia) skrev 2022-08-16 17:12:31 följande:

Följer! Började med Sertralin 25 mg för 6 dagar sen, också känt mig lite nedstämd men ändå OK. Ända biverkningen är att jag tappat aptiten (men inte illamående) gått ner 2 kg? Alltså jag tycker ff mat är gott, men inte sugen.., inga hungerkänslor. Men inte mig emot  // Glad behöver gå ner 10 kg ändå för min drömvikt så inte direkt någon ovälkommen biverkning? men undrar också när man får mer effekt? Går upp på 50 mg på torsdag när jag har läkaruppföljning

Vad skönt ändå! För mig är det tvärtom. Äter LCHF och inte varit sugen på sött och lakrits på flera månader - förrän nu! Men äter inget hehe? men skulle gärna.

jag har haft ångest plus illamående. Men de har blivit bättre! men trodde jag skulle må bättre nu också. Hoppas på lite mer effekt så hoppas de kommer.
Svar på tråden Sertralin, hur ska de kännas?