• Anonym (???)

Är det mig eller verkligheten det är fel på?

Jag har upplevt overklighetskänslor sen ett tag tillbaka. Dessa späs ständigt på av underliga sammanträffanden. Som att det jag tänker ska hända händer. Jag har även problem med mina tankar. Jag hinner inte tänkas klart innan nästa tanke kommer och tar all plats. Det händer inte jämt men rätt ofta. Ibland har jag svårt att prata pga detta. Orden hamnar i fel ordning. Ibland känns det som att jag är för trött för att prata och då blir min röst svag. Mitt minne fungerar sämre och jag får be personer jag pratar med upprepa sig då hjärnan inte hinner med. 

Kan detta bero på stress? Jag har stressat en lång period och jag har bipolär sjukdom typ 2.  Om man håller på att få en psykos så brukar man väl inte fatta det själv och förstå att det man känner inte är rätt. Eller har verkligheten blivit konstig? 

• Svar på tråden Är det mig eller verkligheten det är fel på?
  • Anonym (V.c)

Kan mycket väl vara stress ja. Vilket gör att du uppfattar verkligheten annorlunda, men den är ju densamma- det är ditt psyke som inte mår helt bra. Sök hjälp på V.c om du inte redan gjort det.

• Anonym (???)

Jag har alltid haft otur med trafik. Så fort jag har bytt jobb har det varit långvariga vägarbeten på väg till mitt jobb. Detta har gjort att jag alltid fått skära ner på sömnen. Jag har nyss bytt jobb igen och nu är det värre än någonsin. Nu är det vägarbeten oavsett vart jag behöver ta mig. Hur är det möjligt? Detta stör mig något enormt och alla vägarbeten verkar bli värre ju mer jag tänker på det. 

Just nu har jag inte råd eller möjlighet att sjukskriva mig. 

• Anonym (V.c)
    Anonym (???) skrev 2022-08-16 19:07:53 följande:
    Just nu har jag inte råd eller möjlighet att sjukskriva mig. 
    Det tyckte inte jag heller en gång i tiden vilket resulterade i en kronisk sjukdom som gör att jag sen många år är sjukpensionär. INGET arbete och INGA pengar är värda att man kör slut på sig själv!
Svar på tråden Är det mig eller verkligheten det är fel på?